Micke333
Hej.

Är nybörjare på att odla Chilli och har en fråga till er som har mer erfarenhet.

Köpte ett par färdiga plantor förra året och tyckte det var kul att med Chilliplantor, så tänkte att i år skulle jag driva upp själv.

Läste på någon hemsida att det fungerar bra att driva upp i pluggbox och sedan plantera vidare i krukor, det stod att man kunde sätta 3st frön/"plugg".

Då till min fråga:

Flertalet av pluggarna har fått 3st skott/plantor, skall man låta alla 3 växa eller skall man klippa bort så det bara blir 1st kvar?

mvh / Micke
segelbåt
Klipp bort de 2 minsta, annars måste dom dela på den lilla näringen som finns i pluggboxen och alla 3 blir klena.
Alternativt sära på dom försiktigt och plantera om dom i varsin liten kruka om du vill behålla alla. Men akta rötterna.
Micke333
Tackar för svar.

Då är det som jag misstänker att de konkurrerar om utrymmet och det kommer ej att gynna tillväxten ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon