Full version: Tips på bra solhatt!
biolotov
Hej,

Jag vill ha en snygg kraftigt röd/cerise/rosa solhatt med stor mitt (för snygghet på vintern), helst med mörk stam, ej dubbel utan vanligt enkel, horisontella blomblad, mellan 60-100cm hög. Någon som har tips? Ska man satsa på klassisk Magnus för bra härdighet? Har spanat på en sort Praire Splendor, någon som har erfarenhet av den?

Med vänlig hälsning,

Christoffer
addo
CITAT (biolotov @ 08-02-2016, 17:27) *
Hej,

Jag vill ha en snygg kraftigt röd/cerise/rosa solhatt med stor mitt (för snygghet på vintern), helst med mörk stam, ej dubbel utan vanligt enkel, horisontella blomblad, mellan 60-100cm hög. Någon som har tips? Ska man satsa på klassisk Magnus för bra härdighet? Har spanat på en sort , någon som har erfarenhet av den?

Med vänlig hälsning,

Christoffer

Jag har inte testat PS men magnus är ett säkert kort. Du kan ju köra på båda så blir det inte helt tomt i fall PS inte skulle klara vintern.
biolotov
Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon