Rhonda - 51Aussie
Perenner har jag alltid sått ute på senhösten i krukor i en öppen drivbank. (ej i solen). Jag strödde lite fint grus ovanpå jorden.
Liten såpnejlika gjorde jag likadant med.
Jag planterade sedan plantorna i en rabatt uppe på ett stenparti o de spred sig snabbt o snällt o var så fina där de hängde över stenkanten.

Nu har inte jag längre trädgården.

12/6-2005. 13 grader.
strandskatan
Bekvämt sätt att så, men svårt att veta rätt tidpunkt tycker jag. Fina såpnejlikor, doftar den som den vanliga? Kan inte ha varit lätt att lämna trädgården och alla växter!

Roligt att någon skapar nya trådar och håller igång forumet!
Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 14-02-2016, 13:51) *
Bekvämt sätt att så, men svårt att veta rätt tidpunkt tycker jag. Fina såpnejlikor, doftar den som den vanliga? Kan inte ha varit lätt att lämna trädgården och alla växter!

Roligt att någon skapar nya trådar och håller igång forumet!

Eftersom man har fullt upp på vårvintern med att förodla annat är det praktiskt. Vädret tar hand om dem. Plantorna var kvar i samma krukor tills de hade vuxit till sig.
Jag sådde i okt-nov tror jag.
Det var så spännande att kolla krukorna för att se om något hade grott!
Jag odlade t.o.m Japansk klätterros från frön.

Lilla såpnejlikan doftade så gott! Jag brukade stoppa ner hela ansiktet i den. yes.gif

Jag saknar inte trädgården men jag saknar alla min 'barn'. Jag drev upp många perenner under de 8 åren vi bodde där.

Tack för att du tycker det är roligt att jag skapar nya trådar! Jag minns när jag var nybörjare o fattade 'nada'. confused.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon