Full version: SNACK PAPRIKA mini
Rhonda - 51Aussie
FRPLANTA

Detta r frsta gngen jag odlar paprika.
Jag har 3st frplantor som str under lgenergilampa 24h/dygnet tillsammans med alla mina frplantor.
S har jag gjort under lngre tid och inga plantor har tagit skada av detta.
Rhonda - 51Aussie
DEN VXER
Rhonda - 51Aussie
DEN VXER. 8 mars
Rhonda - 51Aussie
OMPLANTERAD O KNIPSAD

Rhonda - 51Aussie
31 MARS
Nu mste denna omplanteras eftersom rtterna vxer genom krukhlen.
Jag har lst att chili (jag har en planta Regnbgschili) ska omplanteras s att hjrtbladen hamnar i samma niv som jorden i krukan. Ska jag gra likadant med denna?
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 31-03-2016, 09:51) *
31 MARS
Nu mste denna omplanteras eftersom rtterna vxer genom krukhlen.
Jag har lst att chili (jag har en Regnbgschili planta) ska omplanteras s att hjrtbladen hamnar i samma niv som jorden i krukan.
Ska jag gra likadant med denna?

Ja det ska man.
Jag hittade svaret. Punkt 5:
http://www.shaggkvist.se/2013/10/07/forkul...en-enkel-guide/
Rhonda - 51Aussie
OMPLANTERAD. 3 april.
20 cm kruka med kogdsel. Bild 1.
Bild 2. Min Regnbgschili. Omplanterad idag i likadan kruka.
Rhonda - 51Aussie
BLOMMA & FRSTA LILLA PAPRIKAN yahoo.gif
Rhonda - 51Aussie
REGNBGSCHILI. FRSTA BLOMMAN smile.gif

Bda denna planta o paprikaplantan har sttt i fnstret sedan omplantering 3 april. Inget extraljus
Rhonda - 51Aussie
EJ 'REGNBGSCHILI' UTAN 'THAI HOT'
Nu r plantan jttestor o har blommor o chilifrukter. Jag har ftt fel frer men det gr inget.
Sljaren sade att denna sort heter 'Thai Hot'.
Rhonda - 51Aussie
SNACK PAPRIKA mini. En grn paprika.

Bara en s lnge. Konstigt!

segelbt
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 19-06-2016, 17:11) *
SNACK PAPRIKA mini. En grn paprika.

Bara en s lnge. Konstigt!

Ja, det r konstigt att du bara ftt en. Min planta har ca 15 frukter och det kommer flera.
Jag har tit 3 och de r vldigt sta.

Hur hg r din planta? Min r 160 cm och vxer nog fortfarande...
Rhonda - 51Aussie
CITAT (segelbt @ 19-06-2016, 18:02) *
Ja, det r konstigt att du bara ftt en. Min planta har ca 15 frukter och det kommer flera.
Jag har tit 3 och de r vldigt sta.

Hur hg r din planta? Min r 160 cm och vxer nog fortfarande...

Plantan r bara ca 45cm hg. Den fr enbart dagsljus. (den tl ej stark sol). Svagvxande exemplar kanske.
Rhonda - 51Aussie
SNACK PAPRIKA mini. Paprikan mognar.
Jag har ingen aning om nr jag ska plocka den. Kan ngon tala om det fr mig. Tack!
segelbt
Paprika kan man ju ta grn (omogen), och vissa fredrar dom ju s... Men de blir saftigare och stare om de fr mogna.

Den r mogen nr den ftt sin frg helt, se min gula paprika ngra inlgg upp. Jag plockar mina direkt vid mognad eftersom plantan d stimuleras att stta nya frukter.

Bon appetit.
Rhonda - 51Aussie
CITAT (segelbt @ 15-07-2016, 12:01) *
Paprika kan man ju ta grn (omogen), och vissa fredrar dom ju s... Men de blir saftigare och stare om de fr mogna.

Den r mogen nr den ftt sin frg helt, se min gula paprika ngra inlgg upp. Jag plockar mina direkt vid mognad eftersom plantan d stimuleras att stta nya frukter.

Bon appetit.

Tack ska du ha!
strandskatan
Jag har sammanlagt nio frukter p mina tv plantor, tv av frukterna har blivit orange, de andra fortfarande grna. Ska snart skrda de orange!
Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 20-08-2016, 17:31) *
Jag har sammanlagt nio frukter p mina tv plantor, tv av frukterna har blivit orange, de andra fortfarande grna. Ska snart skrda de orange!

Vad roligt!
Jag fick bara en som jag plockade fr en mnad sedan nr den var orange o t upp. Den var faktiskt mildare i smaken o stare n de stora paprikorna.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon