Erik.wahlin99
Hej!

Jag tnkte till sommaren stta in ngot typ av hel automatiskt bevattningssystem till mitt vxthus. Huset ligger p vrat sommarstlle i Smland, vi r bara dr ngon gng i mnaden frutom p sommaren d det blir lite oftare. Vxthuset r 8x3,5m med 12 stora krukor. Jag har tittat p Gardenas micro drip system men vet inte vilken modell jag ska ha. Tacksam fr tips, jag r ny i detta. smile.gif

Erik
Maria_z5
Hej.
Jag kpte ett soldrivet bevattningssystem frn impecta som fungerar underbart bra!
http://www.impecta.se/sv/artiklar/soldrive...CFeQxcgodw4QABw
Det fungerar finemang i vxthuset och r vldigt enkelt att bygga ut.
Slangen r jttetunn och drfr r det vldigt enkelt att dra in den i vxthuset och ha vattentunnan utanfr.

Jag kan inte komma p ngra minus med det hr systemet efter att jag haft det de sist tre somrarna.
Jo en sak, det finns en liten avknnare som ska vara lngst ner i tunnan och den ville grna flyta upp nr det blev lite vatten i tunnan. Jag trdde d p en liten terracottakruka p slangen ovanfr avknnaren och det har fungerat utan bekymmer. 😊
Erik.wahlin99
Tack fr tipset, d det var ont om tid s fick jag chansa och g p en gardena! smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon