Erik.wahlin99
Hej!

Jag tänkte till sommaren sätta in något typ av hel automatiskt bevattningssystem till mitt växthus. Huset ligger på vårat sommarställe i Småland, vi är bara där någon gång i månaden förutom på sommaren då det blir lite oftare. Växthuset är 8x3,5m med 12 stora krukor. Jag har tittat på Gardenas micro drip system men vet inte vilken modell jag ska ha. Tacksam för tips, jag är ny i detta. smile.gif

Erik
Maria_z5
Hej.
Jag köpte ett soldrivet bevattningssystem från impecta som fungerar underbart bra!
http://www.impecta.se/sv/artiklar/soldrive...CFeQxcgodw4QABw
Det fungerar finemang i växthuset och är väldigt enkelt att bygga ut.
Slangen är jättetunn och därför är det väldigt enkelt att dra in den i växthuset och ha vattentunnan utanför.

Jag kan inte komma på några minus med det här systemet efter att jag haft det de sist tre somrarna.
Jo en sak, det finns en liten avkännare som ska vara längst ner i tunnan och den ville gärna flyta upp när det blev lite vatten i tunnan. Jag trädde då på en liten terracottakruka på slangen ovanför avkännaren och det har fungerat utan bekymmer. 😊
Erik.wahlin99
Tack för tipset, då det var ont om tid så fick jag chansa och gå på en gardena! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon