Full version: Var kper ni frer frn?
adilovan
Jag har en butik, en lanthandel eller diversehandel eller ja bdeoch.

Jag sljer bara schysta varor. Med eller utan stmplingar, men snt som r hllbart.
Och nu vill jag slja frer fr plantering. Men jag vet rligt talat inte vilket leverantr som r vettigast att terfrslja, s jag fr frer som r grna ekologiska och prisvrda, dr sortimentet r brett.

Vad finns det fr mrken eller fretag?
Jonassons
Impecta knns serisa. Inte billiga men stort sortiment fr trdgrdsnrdar.
sa, mlardalen zon 2
Njae skulle inte se impecta som de serisaste fr isfall hade de inte slt torkade frn till vxtslag som man mste ha frskt fr ifall man vill att de ska gro.

Lindbloms fr eller Runbergs frer skulle jag sga r mer serisa.
EdSe1991
Nr det gller terfrsljning r det mest Nelson Garden jag har sett. Hur de str sig i jmfrelse med de andra vet jag inte.
malarmaster
CITAT (Jonassons @ 27-02-2016, 23:24) *
Impecta knns serisa. Inte billiga men stort sortiment fr trdgrdsnrdar.

en del av impectas sortiment finns p Blomsterlandet,jttedyrt och vanliga sorter.De ovanliga gr nog bara att kpa p postorder.
Sjlv handlade jag frr frn impecta men resultaten var ytterst blandat avseende grofrmga s jag har slutat.
Nu handlas det mest engelska frn,Johnssons, Suttons m.fl men ven frn tyska jellito.
Jag skulle nog ska p ntet efter smimportrer av frer.det finns flera smfirmor med fr frn baltikum o Ryssland,hrdiga gammaldags sorter.Kolla t.ex Svar frplant.
Annars finns ju Nelson som har det vanligaste. Man br nog ocks tnka ver hur stor omsttning man berknar p just frer. stllena tms vldigt lngsamt och investeringskostnaden kan vara hgre n vinsten.
Men det beror ju p vilka avtal man kan f,ingr t.ex returrtt av oslt? Ulf
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon