Gita
....... för den som vill, vågar och kan vidga sina vyer en aning.

http://hokmark.eu/det-var-en-tragedi-men-p...t-langta-efter/

Gita

*Stintan*
Har du dåligt minne eller?
Gossen Ruda
Lite lustigt att en person med bara höger öga öppet och kronisk nackspärr pratar om att vidga sina vyer.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 01-03-2016, 18:03) *
Har du dåligt minne eller?

Mmmm... som vanligt mindre intelligenta kommentarer som ej berör sakinnehållet, från Stintan och Rudis.
Nå, har ni inga som helst åsikter om Hökmarks krönika eller om överklasskillen Olof Palme.?
Vore kul att få höra om ni kan stå för något annat än att ni ogillar mina inlägg. Kanske kan ni inte/ saknar motargument för att bemöta i sak.
Gita
Gossen Ruda
Man behöver inte ha speciellt dåligt minne för att ha glömt väsentliga delar om samhället för 30 år sen. Svårt att bemöta saker då, samtidigt kan man fråga sig om Hökmark minns rätt? Det är enkelt för honom att vränga till sakerna. Det verkar som om högern gärna vill prata om det som varit, Hökmark här 30 år tillbaka och du med en 6 år gammal artikel i AB. Se framåt istället. Även lite åt vänster.
malarmaster
i stort har hökmark rätt,jag har samma minnesbilder. det är dessutom inte särskilt svårt att kolla om den stämmer då det finns massor av material om palmetiden både före o efter mordet.
det samhället var inget att längta tillbaks till,präglat av stagnation o monopol.
Att palme försvann,visserligen på ett tråkigt sätt,öppnade upp en massa låsningar i politiken.
håller också med om att Ingvar Carlsson på ett förtjänstfullt sätt tog ansvaret och lyckades hålla allting igång.
att polisen gjorde bort sig totalt har vi vetat om i 30 år och frågan som fortfarande dyker upp är varför man valde Holmer till bas för Palmemordsutredningen. han var totalt värdelös som undersökningsledare vilket ju också visade sig.
gåtan lär knappast få en lösning nu trots att det finns massor av spår som aldrig kollades upp.

*Stintan*
Är att läsa en Hökmark-artikel om hur det var för 30 år sen att vidga sina vyer?
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 02-03-2016, 02:54) *
Är att läsa en Hökmark-artikel om hur det var för 30 år sen att vidga sina vyer?

jo,om man har glömt hur polariserat samhället var under Palme-eran. särskilt de som var yngre har nog inte kunskaper om hur det funkade då.
Jag sörjer inte att palme försvann,sorgligt bara att det blev genom mord.
Sverige öppnades upp efter hans död och även socialdemokratin tvingades till omprövningar.
men det som de flesta tycks ha glömt/blundar för är att s även under Palmes sista år börjat sin nedgång som sedan dess fortsatt fram till nu.Det stora partiet är ju halverat sedan 80-talet och kommer aldrig mer att nå upp till den dåtida maktpositionen.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 02-03-2016, 02:54) *

Så du förespråkar total historielöshet? Eller vill du bara välja ut bitar som passar dig?
Varken det ena eller det andra är särskilt smart enligt mitt sätt att se, fast det förvånar mig förstås inte alls.
Gita
Gossen Ruda
För att minnas allt krävs det antingen en totalt opartisk beskrivning eller inlägg från båda sidor, Höken skriver givetvis ur sitt snäva högerperspektiv.
sparvuggla
Den politik som Gunnar Hökmark förespråkar är då verkligen inget att längta efter! Ingen annan person strålar dessutom ut så mycket "mycket ska ha ännu mer" han. T.o.m från moderat synvinkel, Reinfeldt visade iaf. mänskliga sidor, men denne Hökmark! USCH
Gunilla T
Hökmark som samhällsanalytiker giggle.gif

Men det finns knivskarpa analyser gjorda av personer med själen i högerpolitiken och som inte är handikappade med ett tunnelseende.

Staffan Burenstam Linder tänker jag på och hans lysande verk "Den rastlösa välfärdsmänniskan" som utkom 2008.

Det var ju ett tag sedan så jag förstår att boken fallit i glömska....
*Stintan*
CITAT (sparvuggla @ 02-03-2016, 11:43) *
Den politik som Gunnar Hökmark förespråkar är då verkligen inget att längta efter! Ingen annan person strålar dessutom ut så mycket "mycket ska ha ännu mer" han. T.o.m från moderat synvinkel, Reinfeldt visade iaf. mänskliga sidor, men denne Hökmark! USCH

Visst är det så.

CITAT (Gossen Ruda @ 02-03-2016, 09:49) *
För att minnas allt krävs det antingen en totalt opartisk beskrivning eller inlägg från båda sidor, Höken skriver givetvis ur sitt snäva högerperspektiv.

Exakt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon