Full version: Nu börjar
andreas i uppsala
Nu börjar säsongen för alla er med sniglar,myror,larver,rådjur etc, eller hur?

Konstigt nog så drabbas jag aldrig av något i denna stilen. Är det avgaserna eller värmen och torkan? Färilar är lika ovanliga som myskoxar i malmö eller antiloper i lycksele

Finns det några mer än jag som har problem med att inte ha några problem med skadedjur? sad.gif
Ina
Jag har varit besvärande problemfri ganska länge... Här finns ju lite djur och så och ibland får jag ju ta till nåt knep, men inte är det mycket jobb, inte. rolleyes.gif Får väl vara glad så länge det förhåller sej så...
Cilla
Jag har de flesta djur som knaprar, äter mm men sällan äter de upp allt. Jag blaskar med vatten mot allehanda insekter och försöker hålla växterna starka så att de ska klara att förlora en del, bygger skydd mot rådjur, men framför allt odlar jag många sorter så att också ett lusrikt eller liljebaggsrikt år inte kan slå ut min fägring.

Har för närvarande en sork som grävt ett stort hål i ängen men hittills har den inte ätit trädrötter. Jag väntar på att katterna ska ta den.

Svampar däremot, som fruktträdkräfta, de har jag problem med i ett av mina träd, och det ser ut som att en björk är angripen också.

Ett annat jag observerade i helgen: Myggen kommer redan! Några riktigt stora glupska är det som kommer så här i början. Idag fick jag mig ett tiotal bett. Dessa flygare åste vara mums för alla fåglar som reder sig för sina små.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon