Full version: Krasse växt
Hugo123
Det är nu så att jag har bestämt mig för att plantera krasse inomhus & har ett par funderingar, kom ihåg att jag är en nybörjare, och då menar jag att jag aldrig tidigare sått så mycket som ett frö. Mina frågor lyder;

-Hur ofta bör jag vattna krassen?
-I Vilken mängd bör jag vattna krassen?
-Sår man endast ett frö per kruka?
-Är det något annat jag bör tänka på?
Snälla, om du känner dig kunnig nog att besvara någon eller några av mina frågor, sky dig då inte för att göra det då jag är i nöd av hjälp från någon som har erfarenhet!

Tack på förhand,
Hugo123
Åsa, mälardalen zon 2
Hur mycket och ofta man vattnar beror på en massa saker, jordvolym, värme, har solen gassat på etc. Men som en regel kan man ha att jorden ska vara som en urkramad disktrasa = inte jätteblöt och inte jättetorr. Känn efter genom att sticka ner fingret i jorden en bit ner ibland kan ytan vara torr och längre ner är det blött.

Krasse brukar jag så i en 10-12cm kruka med vanlig krukväxtjord och jag brukar stoppa ner 3-4 frön per kruka och sätta en plastpåse med lite lufthål över.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon