Full version: Bra bok?
pimpim
Jag skulle vilja ha förslag på någon bra uppslagsbok för prydnadsväxter. Är det någon som har något bra förslag? Jag har lånat på biblioteket "trädgårdens prydnadsväxter" Michael Wright&Gustav Alm. Och tycker att den är ok. Men skulle gärna vilja ha fler tips.

Pia
Ingrid på Västkusten
Billigaste tipset är nog Botanica - fås för under 300 kr och har visserlgien lite glädjeangivelser i zontalen men är f ö mkt mkt mkt bok för pengarna, och mkt bilder.

Hälsar Ingrid
Gunvor Nilsson
Jag tycker att jag gjorde ett fynd på rean i februari: 'Drömplantor - Den nya generationens perenner' av Piet Oudolf och Henk Gerritsen, Natur och Kultur/LT:s förlag, 89:- Rea-pris.

Många bilder varvat med fakta (vetenskapliga namn-ordningsföljd) om växter. Citat ur inledningen: "Det 'totalt nya' finns särskilt i växternas utseende. Överlag ser de vildare ut och blommor i mjukare färger än vad som är fallet med det 'gamla' sortimentet."

/Gunvor
Siri
Botanica kan du köpa nu på Bokia för 260 kronor, såg den senast igår i en av deras affärer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon