Full version: Kaniner
bjasol
Vi har fått kaniner i trädgården. De äter allt och har prövd å grava hålor på fler ställen. Finns det någon gift man kan använda?
segelbåt
Kan detta fungera tro?

http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt...ed-vattenstrale

Kaniner är söta så jag förespråkar en ickedödlig lösning.

Eller kanske denna med ljus/ljud:
http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt...jurlivs-Skramma

Kaniner är ju väldigt lättskrämda så det bör ju fungera.
Gunilla T
Nej, det finns inget gift som det står "dödar enbart kaniner" på, gift dödar allt, såväl husdjur som naturens vilda djur och det är naturligtvis inte tillåtet att strö ut sådant i vår natur.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 29-03-2016, 09:24) *
Nej, det finns inget gift som det står "dödar enbart kaniner" på, gift dödar allt, såväl husdjur som naturens vilda djur och det är naturligtvis inte tillåtet att strö ut sådant i vår natur.

tummenupp.gif
addo
Verkar finnas fällor att köpa och bygga, googla kanin fälla. Gift känns inte som en bra lösning.
bjasol
Etter min mening er kaniner bare en större form av råttor, derav gift. Finns det något man kan strö ut som de inte gillar lukten av, etc. ?
Aqvakul
Det finns diverse medel som försäljs i avsikt att avskräcka kaniner, harar.m.m. , ex. Ecoprotect. jag har aldrig märkt någon större effekt av liknande medel. Metoderna är snarast att stängsla in och/eller välja bort särskilt attraktiva växtslag.
Gunilla T
Hyr en vibrator eller padda som den kallas och låt den gå några dygn så blir du av med kaniner och sork.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 29-03-2016, 15:08) *
Hyr en vibrator eller padda som den kallas och låt den gå några dygn så blir du av med kaniner och sork.

Funkar nog bäst om man bor ensligt... (och med gräsklipparbensin) flirting.gif
Ålgryte
Jag köpte en solcellsdjurskrämma på Lidl för 129 kr tummenupp.gif Har inte hunnit testa den men den går att ställa in för små och lite större djur. Jag ska ha den för att mota sorkar och kaniner. Den går att ladda via usb också... confused.gif

Den är mycket lik denna!

Mina rådjursvakter är jag fortfarande mycket nöjd med och tänker nu prova att även bli av med kaniner/harar utan giftiga produkter crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon