Vi har fått kaniner i trädgården. De äter allt och har prövd å grava hålor på fler ställen. Finns det någon gift man kan använda?
segelbåt
28-03-2016, 18:14
Kan detta fungera tro?
http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt...ed-vattenstraleKaniner är söta så jag förespråkar en ickedödlig lösning.
Eller kanske denna med ljus/ljud:
http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt...jurlivs-SkrammaKaniner är ju väldigt lättskrämda så det bör ju fungera.
Gunilla T
29-03-2016, 09:24
Nej, det finns inget gift som det står "dödar enbart kaniner" på, gift dödar allt, såväl husdjur som naturens vilda djur och det är naturligtvis inte tillåtet att strö ut sådant i vår natur.
Aqvakul
29-03-2016, 09:29
CITAT (Gunilla T @ 29-03-2016, 09:24)

Nej, det finns inget gift som det står "dödar enbart kaniner" på, gift dödar allt, såväl husdjur som naturens vilda djur och det är naturligtvis inte tillåtet att strö ut sådant i vår natur.
Verkar finnas fällor att köpa och bygga, googla kanin fälla. Gift känns inte som en bra lösning.
Etter min mening er kaniner bare en större form av råttor, derav gift. Finns det något man kan strö ut som de inte gillar lukten av, etc. ?
Aqvakul
29-03-2016, 11:02
Det finns diverse medel som försäljs i avsikt att avskräcka kaniner, harar.m.m. , ex. Ecoprotect. jag har aldrig märkt någon större effekt av liknande medel. Metoderna är snarast att stängsla in och/eller välja bort särskilt attraktiva växtslag.
Gunilla T
29-03-2016, 15:08
Hyr en vibrator eller padda som den kallas och låt den gå några dygn så blir du av med kaniner och sork.
Aqvakul
29-03-2016, 16:18
CITAT (Gunilla T @ 29-03-2016, 15:08)

Hyr en vibrator eller padda som den kallas och låt den gå några dygn så blir du av med kaniner och sork.
Funkar nog bäst om man bor ensligt... (och med gräsklipparbensin)
Ålgryte
03-04-2016, 23:58
Jag köpte en solcellsdjurskrämma på Lidl för 129 kr

Har inte hunnit testa den men den går att ställa in för små och lite större djur. Jag ska ha den för att mota sorkar och kaniner. Den går att ladda via usb också...
Den är mycket lik
denna!
Mina rådjursvakter är jag fortfarande mycket nöjd med och tänker nu prova att även bli av med kaniner/harar utan giftiga produkter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.