Spindeln
28-03-2016, 21:59
Jag tnker stta en bokhck p vr baksida mot en skolgrd. Jag vill ha upp hcken fort och tnkte kpa s stora plantor som mjligt till rimligt pris. Har hittat billiga barrotade plantor p hckvxteronline. De har upp till 125-150 cm hga plantor vilket r lockande. Plantorna verkar vara odlade i i holland/tyskland. Har detta betydelsen tror ni?. Har hittat plantor 80-100 cm ngot dyrare p Horto Green men dansk odlade. Har detta ngon betydelsen tror ni? Trkigt att kpa en massa plantor om de inte klara klimatet. r det ngon som har erfarenhet av fretaget hckvxteronline?
Hej
Blev det ngon bestllning, gr i samma funderingar. De har ju ca halva priset p hckvxteronline
Henke_83
07-06-2017, 12:36
Hej dr p er,
Nu hr p forumet men jag ser att ni funderar p att bestlla barrotade hckplantor.
Jag har bestllt barrotade BOK-plantor frn tv stllen:
Horto Green - 50-80 cm - pris 26 kr/planta - DYRT!
Granngrden - 50-80 cm - pris 19kr/planta - BRA PRIS!
Horto Green
Frra ret satte jag Horto Green plantorna - alla har verlevt som det verkar. ven om vissa av hckarna r vldigt taniga s lever de. Vissa har fortfarande lite bruna blad.. Plantorn frn Horto Green var precis 50 cm nstan rakt ver - ingen som var mycket lngre.
Granngrden
Kpte fr ngon vecka sedan och fick ner plantorna i helgen - sent efter leverans men vi fr se hur det gr fr dessa plantor. Men vilken skillnad p kvalitet - granngrdens plantor r tjocka i stammen och jag skulle sga att dessa plantor r 80-120 cm - fick knappt plats i kartongen de kom i..
Sg att jag missat en etta framfr priset p Granngrden..
Huggorm
07-06-2017, 18:45
Det var nstan ljligt billigt