verdeverde
Hur lyckas man med förkultivering och odling av kinesisk gräslök.
Har köpt fröer från Impecta men de vill sig inte även om jag lagt dem i blöt
Tips tages tacksamt emot.
Eva
Åsa, mälardalen zon 2
De är ljusgroende och sås på fuktad såbädd och så sätter man plast över och ställer sådden ljust men ej i gassande solljus inomhus. Har dock bara använt Runåbergs fröer tycker impectas ofta har för dålig grobarhet på många av sina fröer,.
vanjalarsa
Vad intressant ! Jag tycker också att Impecta har väldigt dålig grobarhet på fröerna. Ett tag tänkte jag att jag hade helt misst förmågan att hantera frösådd....Men det är oftast Impectas fröer det handlat om. Mycket intressant!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
verdeverde
Tack för svar.Nu såg jag på förpackningen att de behöver en till tre månader på sig för att gro?Har någon haft erfarenhet att de gror tidigare?Men ja ,det verkar vara många som tycker stt Impecta lite fålig grobarhet på sina fröer...har lagt ut dem nu i Pall kragen då är det bara atg ha lite tålamod...
Rhonda - 51Aussie
Jag hade ingen aning om att dessa fröer är ljusgroende. Det står inte på Impectas fröpåse. (jag såg det på nätet).
Står det på fröpåsarna från andra fröleverantörer?

Jag köpte dessa fröer för 10 år sedan men de grodde inte - de var från Impecta. Kanske de skulle ha grott om jag hade vetat att de var ljusgroende?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon