Full version: Tjuva Chili?
mute
Hej!

Jag har flera olika sorters chili i mitt fönster nu... de första frukterna har redan kommit på de plantor som jag sådde i början av februari, vilet jag tycker är jättekul. Dock har jag noterat att "Cayenne" chilin får småblad i grenvecken, även ner på stammen. Hade det varit tomat så skall ju dessa småblad tjuvas , men på chili?

MVH
Johan
Ingrid på Västkusten
Nej, behövs inte. Grattis till tidig skörd! Glöm inte å ge lite gödning helle rnär säsongen fortskrider,

Hälsar Ingrid
mute
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 21-04-2004, 13:10)
Grattis till tidig skörd! Glöm inte å ge lite gödning helle rnär säsongen fortskrider,

Tack för ett snabbt svar!

När jag skolade om till 3 liters (första omskolningen gjorde jag till 1,5 liters efter ca 1 månad, eftersom jag läste att rötterna inte grenar sig förrens de når krukans vägg) så tillsatte jag en näve hönsgödsel under plantan, en depå som borde räcka en stund tongue.gif

Återigen... tackar!

MVH
Johan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon