Full version: Broccoli
tibello
Hej, jag har frösått & har 3st plantor i varje kruka, liten kruka typ 1/4 liter.
De ser ut att behöva större men jag undrar om jag ska byta till större kruka & en & en nu el om jag ska avvakta lite till ifall man kan plantera ut dem direkt utomhus här i Lindome?
Så ska jag plantera om i kruka el ut med dem & isf när ska de ut?
Åsa, mälardalen zon 2
Det ska bara vara 1 planta/kruka, kål vill ha mycket plats omkring sig de gillar inte att trängas och nej du kan inte plantera ut än. Jag har precis sått mina kålfrön det brukar vara lagom att börja så i början av april ifall man vill ha lagom stora plantor till utplantering. Så plantera isär dem till separata krukor och fortsätt odla dem inomhus ett tag till..
tibello
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-04-2016, 14:06) *
Det ska bara vara 1 planta/kruka, kål vill ha mycket plats omkring sig de gillar inte att trängas och nej du kan inte plantera ut än. Jag har precis sått mina kålfrön det brukar vara lagom att börja så i början av april ifall man vill ha lagom stora plantor till utplantering. Så plantera isär dem till separata krukor och fortsätt odla dem inomhus ett tag till..

Tack för hjälpen!!!
Planterade om idag i varsin kruka 👍😊
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon