Jenssenjabo
Hej! Jag är nybörjare vad gäller plantering och odling. Har lyckas övervintra bland annat en Törnrosas kjortel i vinter som nu blommar för fullt! Har även en tomatplanta som är närmare en meter hög samt chiliplantor som sätter blommor för fullt. Dessa har jag sått från frön. Mina pelargoner (Mårbacka) blommar osv osv. Min fråga är, gör det nått att mina plantor blommar inomhus? Kommer dom ha blommat klart när det är dags att sätta ut dom? Pollinerar tomat och chilin själv, uppenbarligen så kan ju inte bina göra det. Men får jag mer tomat sen? Säsongen är ju inte igång men mina växter bara växer o växer. Har sått så mycket att det mesta fått flytta ut i garaget under växtbelysning. Jisses vilken djungel jag skapat!!!
Åsa, mälardalen zon 2
Pelargonerna blommar hela säsongen ifall du plockar bort vissna blommor och ger dem bra med jord, vatten och gödning. Mina pelargoner har nästan blommat i ett år nu de har stått kvar på balkongen under vintern i ca +5C och lite blommor har de haft även mitt i vintern. Törnrosas skjortel, chili och tomat kommer också att blomma hela säsongen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon