Full version: Ogräs eller blommor?
MariAAs
[attachment=84936:IMG_3869__Copy_.JPG][attachment=84934:IMG_3867__Copy_.JPG][att
achment=84933:IMG_3865__Copy_.JPG]

Hej!

Jag har blivit med en gammal trädgård. I höstas när jag flyttade in var rabatterna överfulla med gammalt visset Gullris som jag har tagit bort. Jag förstår dock att jag absolut inte blivit av med den för det, och jag misstänker att det är den som är på bild nr 2?
Men vad är de övriga två, som tillsammans med Gullriset tagit över en hel rabatt? Är det också ogräs?
Eva i Skåne
Första bilden gissar jag är praktlysing
MariAAs
Ja, det skulle det nog kunna vara, tack så mycket!
Då är det bara den sista bilden kvar, om det är någon som känner till vad det kan vara?
Gunilla T
Bild nr två kan passa in på många växter så här års men i gamla trädgårdar är det vanligt att man kan hitta såpnejlika som folk planterat in mot bättre vetande. Den tar över allt till slut om den får hållas, besvärlig att gräva upp med sina djupa rötter.

Eller så kan det vara höstflox, ett betydligt bättre alternativ.
Rhonda - 51Aussie

Bild 3. Såpnejlika ser det ut som.
MariAAs
Tack för hjälpen!
Det ser nog ut att vara såpnejlika. Den är fin, tycker jag.
Aqvakul
CITAT (MariAAs @ 26-04-2016, 06:17) *
Tack för hjälpen!
Det ser nog ut att vara såpnejlika. Den är fin, tycker jag.

Visst är den fin, men den kan tyvärr bli alldeles för mycket!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon