Helne D
Hej!

Har Du ngon aning om vad jag kan plantera i min "rabattficka" som jag har lngs en hg mur?

Vill grna plantera ngt som slingrar sig nedt ca 3 m.
Fickan r 1,5 m bred o 1 m djup.
Finns det ngt vintergrnt som tl vra kalla vintrar, jag bor i Stockholm.
Skall ven ev plantera buskar/barrvxter i fickan.

Tack, hoppas p svar!

Helne
rolleyes.gif
Helne D
tongue.gif
Varfr har jag en liten mrkgrn cirkel p mitt brev(lngst ut t vnster)?

Ngon som vet.....

Helne D
rolleyes.gif
Cilla
Jag kommer inte p ngot vintergrnt som slingrar s lngt, men du fr skert flera tips!

Vildvin r annars hrlig p hsten, illrda lnga rankor. Vintergrna blommar fint p vren i bltt och har fin vintergrnska men inte s lngt - mer som en marktckare med ca 30 cm lnga sprt. Kaprifol kan ocks slingra nedt, ymnigt, och sprida god doft sommarkvllar. Clematis r mer finblommande, men alpklematisarna och jackmani kan tcka vggar bde uppt och nedt.

Kanske mste du tnka lite p drneringen om vattnet inte rinner ur fickan av sig sjlv. det kanske behvs ett rejlt lager sten i botten, eller att du borrar ett hl i berget dr det rinner ut om det regnar mycket.
Tesa
CITAT (Helne D @ 21-04-2004, 16:18)
tongue.gif
Varfr har jag en liten mrkgrn cirkel p mitt brev(lngst ut t vnster)?

Ngon som vet.....

Helne D
rolleyes.gif

..pricken menar du??? den visar att du har skrivit ett inlgg i den hr trden.....
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon