Full version: "vattenfikus"
Prinsessan
finns det något annat namn på den sk vattenfikusen? Har skaffat mej en och tänkte leta lite råd om den på nätet men namnet verkar inte riktigt vara så använt. Är det någon som kan eller har några tips om den?
blink.gif
LillaTiger
Skulle gissa att det är Ficus pumila du menar. Hängfikus, den brukar de kalla för vattenfikus i affärerna har jag märkt.

Den klarar sej bra i lite skuggigare lägen en bit från fönstret. Vattna ett par gånger i veckan så att den alltid är fuktig, men inte blöt. Den tycker om fukt så duscha några gånger i veckan. Mer om det är över 24°.. =)
Gödsla varannan vecka med normalt utspädd krukväxtnäring.

Hoppas det är rätt sort och att du fick veta det du ville..

Hälsar LillaTiger
Prinsessan
det stämmer säkert. Den har ganska små blad och får som slingriga grenar och hänger. Då har jag skött den på ganska bra sätt då. Den står på en liten vägghylla brevid fönstret och badar varje morron under kranen. Tack för det, jag ska skriva ner namnet wacko.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon