Full version: Rondellprojektet
Kvilla
Har en stor grusplan som jag planerat gra en rondell i. Nu vill jag grna ha era kloka tips. Min tanke r att den vita krukan ska ha ett trd i sig. Krukan ska sedan st p en jordbdd som sluttar svagt ned mot gruset. Inramningen blir vll rundad kantsten eller kanstl som fr rosta. Har haft bifogad vide i krukan frra ret men till hsten planterade jag den i rdslan att den skulle d. Tnkte att jag ska plantera tillbaka den i krukan d den r s hrdig, men!

1. Vad r era tips nu infr rondellprojektet? Grva ur en grop i gruset dr rondellen ska vara? Stta tegelstenar under krukan och stta jord runt omkring? Fr krukan r s tung att jag gissar att dek kommer sjunka ner i jorden.

2. Br man frska isolera krukan invndnigt med exempelvis frigolit? Hur ska man tnka med bottnen? Kan man isolera ven dr men samtidigt f till drneringen?

Tack
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon