Taszh
Hej!
Jag r ny p vxthantering och har blivit lite smtt besatt av det.. biggrin.gif
Nu har jag kpt sticklingar av paradistrd (orotade) och svrmors tunga (rotade). Tnker ven ta sticklingar p min Ficus Microcarpa, Narrfikus samt Kristi Trnekrona (hur gr man det p bsta stt med de olika vxterna?). Tnkte stta sticklingarna i jord i mitt lilla drivhus, med en vetekudde under som jag vrmer p titt som ttt. Vad tror ni om det? Hjlper den extra vrmen ngot?
Som jag frsttt det s behvs det vrme fr rtterna, snarare r ljus - stmmer det?

Tack p frhand!
/Simon
Rhonda - 51Aussie
Jag har aldrig haft vetekuddar s jag kan inte sga men jag kpte en sdan hr liten vrmematta:

http://www.sneckenstrom.se/undervarme-varm...a-35x25-cm.html

Jag stllde en bricka (upphjd med ngra mini lerkrukor) ver mattan som krukorna stod p.

Frlt att jag inte var till mycket hjlp.
Taszh
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 06-05-2016, 08:13) *
Jag har aldrig haft vetekuddar s jag kan inte sga men jag kpte en sdan hr liten vrmematta:

http://www.sneckenstrom.se/undervarme-varm...a-35x25-cm.html

Jag stllde en bricka (upphjd med ngra mini lerkrukor) ver mattan som krukorna stod p.

Frlt att jag inte var till mycket hjlp.

Tack fr svar! smile.gif
Har funderat p att kpa en sdan. Hjlper det dina plantor mycket, tror du? Tror du att de kan hjlpa de sticklingar jag vill ta?
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Taszh @ 06-05-2016, 15:11) *
Tack fr svar! smile.gif
Har funderat p att kpa en sdan. Hjlper det dina plantor mycket, tror du? Tror du att de kan hjlpa de sticklingar jag vill ta?

Ja det hjlpte. Frna grodde fortare och sticklingarna rotade sig snabbare. Jag hade en skrivbordslampa som lyste p alltihopa.
Mattan drog inte heller s mycket strm tycker jag. Ett bra kp.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon