Taszh
Hej!
Jag är ny på växthantering och har blivit lite smått besatt av det.. biggrin.gif
Nu har jag köpt sticklingar av paradisträd (orotade) och svärmors tunga (rotade). Tänker även ta sticklingar på min Ficus Microcarpa, Narrfikus samt Kristi Törnekrona (hur gör man det på bästa sätt med de olika växterna?). Tänkte sätta sticklingarna i jord i mitt lilla drivhus, med en vetekudde under som jag värmer på titt som tätt. Vad tror ni om det? Hjälper den extra värmen något?
Som jag förstått det så behövs det värme för rötterna, snarare är ljus - stämmer det?

Tack på förhand!
/Simon
Rhonda - 51Aussie
Jag har aldrig haft vetekuddar så jag kan inte säga men jag köpte en sådan här liten värmematta:

http://www.sneckenstrom.se/undervarme-varm...a-35x25-cm.html

Jag ställde en bricka (upphöjd med några mini lerkrukor) över mattan som krukorna stod på.

Förlåt att jag inte var till mycket hjälp.
Taszh
CITAT (Rhonda - 51Aussie @ 06-05-2016, 08:13) *
Jag har aldrig haft vetekuddar så jag kan inte säga men jag köpte en sådan här liten värmematta:

http://www.sneckenstrom.se/undervarme-varm...a-35x25-cm.html

Jag ställde en bricka (upphöjd med några mini lerkrukor) över mattan som krukorna stod på.

Förlåt att jag inte var till mycket hjälp.

Tack för svar! smile.gif
Har funderat på att köpa en sådan. Hjälper det dina plantor mycket, tror du? Tror du att de kan hjälpa de sticklingar jag vill ta?
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Taszh @ 06-05-2016, 15:11) *
Tack för svar! smile.gif
Har funderat på att köpa en sådan. Hjälper det dina plantor mycket, tror du? Tror du att de kan hjälpa de sticklingar jag vill ta?

Ja det hjälpte. Fröna grodde fortare och sticklingarna rotade sig snabbare. Jag hade en skrivbordslampa som lyste på alltihopa.
Mattan drog inte heller så mycket ström tycker jag. Ett bra köp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon