Hej alla goa trädgårdsvänner. Jag har läst så mycket om att man skall vattna med guldvatten (urin utspädd med vatten ). Även hört på radion. Men det står aldrig hur ofta. Är det vid varje vattning eller några gånger per säsong? Är det någon som har erfarenhet om detta.
Åsa, mälardalen zon 2
04-05-2016, 13:59
Om man kör med jätteutspätt guldvatten typ någon /några msk till en liter kan man vattna varje gång under odlingssäsongen annars kan det räcka med 1-2ggr i veckan beroende på vad man odlar för något. Odlar man pumpa kan du nog vattna med hela din egen produktion varje dag utan att det blir för mycket för de älskar gödning.
Babsan
07-05-2016, 14:06
Hej igen! Jag har läst att man skall ha 1 del urin och 9 delar vatten. Då kanske det blir förmycket att vattna varje dag. Jag kanske göra som du skriver. Tack för svaret.
Bengalow
07-05-2016, 14:41
Jag kan bara se på vår gräsmatta, där hunden urinerar varje morgon, hur det bildas torvor av högt gräs, där han pinkat. Effektivt som bara den!
Huggorm
07-05-2016, 21:43
CITAT (Bengalow @ 07-05-2016, 15:41)
Jag kan bara se på vår gräsmatta, där hunden urinerar varje morgon, hur det bildas torvor av högt gräs, där han pinkat. Effektivt som bara den!
Tills man kommer över en viss gräns och det blir döda fläckar i gräsmattan med djupgröna tuvor runt
Åsa, mälardalen zon 2
08-05-2016, 07:38
Japp speciellt ifall det är tikar de småskvätter ju inte som hanar utan pinkar massor där de pinkar, hos mina föräldrar har de inte bara dödat delar av gräsmattan utan även den fina rabatten utanför ytterdörren som jag anlade när jag bodde hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.