Full version: Tomatproblem
Jkjell58
Har problem med mina fyrtiotalet plantor i köksfönstren. De har vuxit sig närmare halvmetern de längsta men nu har många, nästan alla, något problem - vita fläckar på blad, ibland knottriga, ibland vissnar och rullar sig. Tänkte det kan vara brännskador, men det stämmer inte riktigt. Har någon kloka råd, diagnos? Livrädd för att hela säsongen håller på att gå åt skogen. Tacksam djupt för alla tips!
segelbåt
Några av mina tomatplantor har samma symptom. Gemensamt är att det är de äldsta bladen på plantorna som fått mest sol så det är inget jag oroar mig för...Speciellt inte eftersom de producerar gott om tomater, så jag tror inte du behöver oroa dig heller. Men kolla efter spinn/löss för säkerhets skull.

Annars är det väl snart dags att sätta i större krukor så rötterna kan utvecklas..?
Åsa, mälardalen zon 2
Solskador + ödem tyckte jag det ser ut som det är klimatbetingat så det fixar till sig sedan då växterna kommer ut, inget som brukar påverka skörden nämnvärt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon