Sidor: 1, 2
Aqvakul
Då var äntligen (lite sent) årets morgonbadande inlett. Tors brygga i Sölvesborg är det som gäller.

Morgonens notering: BI28WD14, utläses Badindex28 (vatten-+lufttemp.)Windy, Dubbeslag på 14=samma temp. uppe som nere

[attachment=85070:Tors_brygg.jpg]
caprifol
Menar du att du FRIVILLIGT hoppar i fjortongradigt (?) vatten?!
*Stintan*
Självplågare! flirting.gif
Huggorm
Åtminstone inga isberg inom synhåll
Aqvakul
Enda bekymret var att det hängde två krokade näbbgäddor !? på "min badtrappa", så jag fick ta den andra....
Gossen Ruda
Jag badade också i 14-gradigt vatten i helgen.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2016, 10:09) *
Jag badade också i 14-gradigt vatten i helgen.

tummenupp.gif kompiskram.gif
Anki på Öland
Galningar..... w00t.gif
Aqvakul
Sambon badade också...
Uggi
Även jag gjorde ett försök i går 18 grader, men jag kom inte så långt.
Mjärden
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2016, 09:23) *
Då var äntligen (lite sent) årets morgonbadande inlett. Tors brygga i Sölvesborg är det som gäller.

Morgonens notering: BI28WD14, utläses Badindex28 (vatten-+lufttemp.)Windy, Dubbeslag på 14=samma temp. uppe som nere
[attachment=85070:Tors_brygg.jpg]

Det är väl det som kallas att "träffas av Tors hammare", när man hoppar i det kalla vattnet från denna brygga. fear.gif
Gunilla T
Ser fram emot dagliga uppdateringar kompiskram.gif
Aqvakul
BI24VW

Dagens dopp i 13 graders vatten var väl Ok, men nästan kuling på bryggan var mindre kul. Men nu är säsongen igång. En trädgårdsvän sålde jättefina perenner utanför sitt hus, så morgondoppet följdes av ett snabbt inköp och en något mödosammare utvidgning av en rabatt för dagliljor och en pion. Lite annat smått och gott trycktes in här och där.
Aqvakul
B28D14 vindstilla och härligt idag, men mycket döda näbbgäddor på botten och en solstol därtill. Unga fiskare i farten?
Gossen Ruda
Tog ett snabbt dopp igår, 20 grader i luften och 15 i sjön. Lite mycket pollen på ytan men det gick. Idag? 6 grader i luften, kraftig nordlig vind rätt in mot stranden och fint duggregn. Tyvärr, jag bangade ur. rolleyes.gif Hoppas Anders godkänner mitt inhopp i tråden.
Aqvakul
Absolut, Åke!

Här i Malmö är det lite längre till badet, ca 7 minuter med cykel, och ingen etablerad vana. Jag har lovat att spela lite golf med sambon (hon vinner) och sen ska det träffas barnbarn, inklusive Nyköpingsgänget... Annars är det 10 grader och sol just nu....
Gunilla T
Idag är väl en dag förbehållen för vinterbadare? Huga vilken kyla nordanvinden för med sig.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 14-05-2016, 09:09) *
Idag är väl en dag förbehållen för vinterbadare? Huga vilken kyla nordanvinden för med sig.

Här är det klart badbart (Malmö) i dag, men vi satsar på att morgondoppa oss i princip varje dag i Sölvesborg men mer flexibelt här...
Aqvakul
B38W Underbara 21 grader i luften redan före åtta, 17 grader i vattnet, men tyvärr rejält blåsigt på bryggan. Men ljuvligt efteråt....
Uggi
Svensk sommar när den är som bäst.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 01-06-2016, 08:55) *
Svensk sommar när den är som bäst.

tummenupp.gif
Aqvakul
BI41W
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2016, 08:36) *
BI41W

tummenupp.gif
Mjärden
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2016, 08:36) *
BI41W

Förklara !
Aqvakul
CITAT (Mjärden @ 02-06-2016, 19:23) *
Förklara !

BI=BadIndex= vattentemperaturen + lufttemperaturen ( i detta fall 18, 23) W = windy (blåsigt)
Gossen Ruda
Jag har svårt för att beräkna index men det var 18 grader i vattnet och 2 grader lägre ovanför för mig idag. Sjön låg som en spegel.
Aqvakul
BI38 - inte mycket vind idag - härligt! wub.gif
Aqvakul
Två veckor på Samos gav morgondopp BI42-55

Idag var det Sölvesborg och BI42 - härligt midsommarväder!
Aqvakul
BI43W
Aqvakul
BI48 - helt osannolika 23 grader i vattnet i Hanöbukten och 25 grader i luften, soligt och nästan vindstilla 25 juni kl 9 på morgonen!
Aqvakul
BI46DSW
Aqvakul
BI42DS
Uggi
Hur går det med badandet?
Aqvakul
Jag har varit I Malmö några dar, men åker upp till Sölvesborg idag. Så i morgon bitti ... wink.gif
Aqvakul
BI36DSW frisk luft efter regn- tomt på folk, nakenbad...
Gunilla T
Den glade nudisten med andra ord bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 01-07-2016, 15:05) *
Den glade nudisten med andra ord bravo.gif

Själva grejen är att ingen (utom sambon) ska se det.. wink.gif
Aqvakul
BI41W
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2016, 09:17) *
BI41W

tummenupp.gif
Aqvakul
BI 34 S - varmare i vattnet än i luften.... wub.gif
Gossen Ruda
Förstår inte vitsen med att lägga ihop temperaturerna. Ett index på 25 kan betyda 5 grader i luften och 20 grader i vattnet, eller tvärtom. Jag föredrar det första exemplet.
Aqvakul
BI32
Aqvakul
BI34DS
Aqvakul
Ihållande störtregn - inget bad!
Aqvakul
BI32W
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 04-07-2016, 09:41) *
Förstår inte vitsen med att lägga ihop temperaturerna. Ett index på 25 kan betyda 5 grader i luften och 20 grader i vattnet, eller tvärtom. Jag föredrar det första exemplet.

Nej, det är totalt MENINGSLÖST. Hade jag kvar makten, hade jag genast förpassat den här tråden till MENINGSLÖSA TRÅDEN.. crazy.gif
Aqvakul
BI35DS
Aqvakul
Åter i Blekinge: BI 39 wub.gif
Biggan_
Då går du säker för att hamna i denna situationen!

Aqvakul
crazy.gif fear.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon