Full version: Monstera Deliciosa
Misterisse
Hej,

Jag är lite ny på det här med krukväxter så behöver lite hjälp.
Jag har tagit en stickling från min svärmors Monstera, som jag nu har i vatten (den fick vara i jord första veckan man jag är för otålig så jag tog försiktigt bort jorden runt den och tog upp den för att se hur det gick för den.

Det jag undrar nu är ifall jag har skurit av den rätt?
Hur kommer händelseförloppet nu att bli? På ett ungefär i alla fall, så jag vet vad jag ska titta efter och kan förvänta mig!
Vad jag kan se har det bra slagit ut skott från luftroten, är det så det ska vara?

Tack på förhand,
Isac
SuperLimm
Jag har tagit tre sticklingar från min monstera. En av dom fick sitta i vatten medan de andra två fick vara i varsin kruka med jord. Alla tre har tagit sig och växer bra. Är helt ny här och inte så kunnig på det här med att ta sticklingar men jag har iaf gjort som du och de har tagit sig alla tre. Nya blad har det kommit också.
På mina kom det nya blad nertill och rötterna har växt en hel del. Jag har en av mina planterad direkt i en ytterkruka som är genomskinlig (hade inga innerkrukor över så jag tog vad jag hade) så där syns det tydligt att rötterna växt bra biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon