HJÄLP FORT!! POJKVÄNNENS BLOMMOR DÖR! Ska se om jag får upp bilder i kommentarerna. Får inte upp någon til inlägget från mobilen.
Hej, jag skulle hjälpa mig pojkvänn och vara lite snäll och plantera om hans blommor och ta skott från dem. Jag började med
fredskalla och delade den så han fick en extra blomma då han är man å bott ensam ett tag. Han tycker inte de är så viktigt med blommor typ. Men jag dela iaf fredskalla och två av dem mår bra men den ena slokar hela tiden. Jag har vattnat å nu gav jag växt näring. Vad kan jag gjort för fel hur långt ner ska den sitta i nya jorden. Några fick jag blanda jord från olika blommor. Kanske var den som råka få massa olika jord kan de vara felet. Dock är de bara blom jord jag satt den i.

Det samma med ampelliljan den mådde jätte bra först men tog skotten från den lämnade kvar en kvist med skott på då dem var så små så ville inte ta dem än. Å en del kunde jag sätta i kruka direkt. Men alla blad längst mer bara vissnar å dem andra börjar bli bruna i kanterna. Ska man trycka ner jorden mera så den är lite fri vis roten eller ska bladen ligga imot jorden?
Tänkte om dem blir bruna av att de kommer fukt från jorden på dem?:/

Känner mig så elak när jag skulle vara snäll å hjälpa han å plantera om blommorna han har å nu börjar dem dö. Måste rädda dem fort känner jag! Tycker det är så pinsamt då vi nyss blivit ett par också.
När jag planterat om hemma har de ju varit garderobs blommor å de har gått hur bra som helst. Även planterat om murgröna och Ådrig linspeperomia och det har gått hur bra som helst. Har haft garderobs bollarna nu i 6år sen jag flytta hemifrån murgröna i ca tre år och även Ådrig linspeperomia i tre år snart. Å garderobs blomman å murgröna har jag tagit massa skott och bommar på så hela min lgh är full av olika gröna växter.