Stenbirkelund
Jag skulle behöva gödsla gräsmattan, men det är inget regn på gång de närmaste dagarna. Och sedan reser vi bort.

Jag ser att Algomin har gödsel där det står på påsen att man kan gödsla i solsken. Vågar man lita på det...? Alltid när jag gödslat förut så har det stått på påsen att det måste regna i samband med gödslingen.

En annan sak:

Algomin har även gödsel för mossig gräsmatta. På den påsen står inget om "gödsel i solsken". Kan det vara samma sak där, att det funkar bra i solsken? Eller är det annorlunda och krav på regn?

Vad säger expertisen!?
Gossen Ruda
Ingen har svarat, kanske svår fråga. Möjligen för sent svar men ändå. Vad man inte skall göra är att gödsla på vått gräs när solen sliner eller väntad skina. Gödningen fastnar på gräset och när det torkar upp kan gräset bli bränt. Däremot tror jag inte det är något problem att gödsla på torrt gräs även om solen skikner. Gödningen hamnar på marken och löses upp nästa gång det regnar. Även om gräset skulle bli bränt växer det snart upp igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon