CITAT (Mjärden @ 23-05-2016, 18:56)

Innebär det att Odlas kommersiella verksamhet går dåligt och om det går så långt att bolaget går i konkurs så släcks detta forum ner för gott ?
I så fall blir det ett hårt slag för de nålstickande damerna och målarn, som ingenstans har att lägga ut sina promemorior och Gossen själv vad skall du lägga ut din japaninfo och jag själv, vad skall jag diskutera politik och aktuella händelser och övriga som trivs här på forumet.
Det skulle vara ganska tråkigt om detta forum gick i graven, vitalt i många stycken både vad gäller själva ämnesområdet och det vid sidan om.
Jag har flera andra sajter att diskutera på,sajter där det finns betydligt flera användare som dessutom är intresserade av samhällsfrågor.
visst är det tråkigt om odla läggs ner men ärligt,här är ju så liten aktivitet så det spelar egentligen ingen roll.
bara förvånad att ägaren låtit sajten vara kvar men å andra sidan har det väl knappast lagts några direkta pengar på den.
Man har alltså begärt rekonstruktion av koncernen Stampen. Det betyder att man alltså kollar om det finns delar som går att driva vidare med ekonomi.Om det visar sig vara fallet läggs alltså olönsamma delar ner alternativt säljs och banken får sitta emellan med förluster.De delar som bedöms vara livskraftiga fortsätter,ev med ny ägarbild.
Bedöms dock ekonomin vara så dålig så att bolaget trots nedskärning inte kan bli lönsamt så blir det konken.
då säljs ju allt och oftast styckas det upp i småposter. hur odla ligger till här kan inte jag bedöma men har det gått med förlust i flera år lär det bli nedläggning. Sajten odla lär i så fall försvinna då det knappast ger några inkomster för någon att driva en sajt utan besökare/reklamintäkter.
vad jag förstått har sajten fått vara kvar endast på att man genom den kan få ut reklam samt att trädgårdsforumet trots allt fortfarande kan ge besökare hjälp i trädgårdsfrågor.
Men forumet som sådant är ju övergivet sedan länge av ägaren