|
Gossen Ruda
24-05-2016, 20:23
Oj vad meningsmotståndarna hade högt tonläge men det blidde inte ens en tummetott. Hon har ordning på sig.
segelbåt
24-05-2016, 20:32
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2016, 21:23)  Oj vad meningsmotståndarna hade högt tonläge men det blidde inte ens en tummetott. Hon har ordning på sig. Och detta glädjer dig? Partipolitik i all ära men du menar att sossar skall ha rätt att ta mutor och andra tveksamma förmåner? Hade hon varit borgare hade du krävt blod...
*Stintan*
24-05-2016, 21:15
CITAT (segelbåt @ 24-05-2016, 21:32)  Och detta glädjer dig? Partipolitik i all ära men du menar att sossar skall ha rätt att ta mutor och andra tveksamma förmåner? Hade hon varit borgare hade du krävt blod... Vilken konstig slutsats.
segelbåt
24-05-2016, 21:18
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2016, 22:15)  Vilken konstig slutsats. Hur tolkar du rudas skadeglädje?
malarmaster
24-05-2016, 21:20
Jäpp,nu är det fritt fram att ta emot lägenheter och slippa köer,gäller bara att ha rätt partibok. även privata näringslivet har ju organisationer och då måste väl samma gälla ifall en borgerlig minister blir erbjuden en lägenhet? men mer kommer,margot är nu misstänkt för att fifflat med biståndspengar. skylls nu för att ha mutat FN-ambassadörer för att få deras röster ang. säkerhetsrådets representation. Varför är det så viktigt att sitta där? FN:s betydelse i stormaktspolitiken är ju överspelad. Biståndspengar duger tydligen till mycket,täcka hål i budgeten,att användas till mutor m.m. Solidariteten med fattiga i krisländer tycks däremot minska stadigt. ulf
*Stintan*
24-05-2016, 21:29
Som att han trott på henne hela tiden, vilket även jag gjort. Som väntat var belackarna ute i ogjort väder. Kan inte se att Ruda någonstans skrivit att han tycker mutor är OK.
*Stintan*
24-05-2016, 21:37
CITAT (malarmaster @ 24-05-2016, 22:20)  Jäpp,nu är det fritt fram att ta emot lägenheter och slippa köer,gäller bara att ha rätt partibok. även privata näringslivet har ju organisationer och då måste väl samma gälla ifall en borgerlig minister blir erbjuden en lägenhet? men mer kommer,margot är nu misstänkt för att fifflat med biståndspengar. skylls nu för att ha mutat FN-ambassadörer för att få deras röster ang. säkerhetsrådets representation. Varför är det så viktigt att sitta där? FN:s betydelse i stormaktspolitiken är ju överspelad. Biståndspengar duger tydligen till mycket,täcka hål i budgeten,att användas till mutor m.m. Solidariteten med fattiga i krisländer tycks däremot minska stadigt. ulf Finns säkert borgerliga politiker som genom kontakter gått före i lägenhetskön. Det är väl bara kontakter som gäller för att få en hyreslägenhet i Sthlm utan att behöva stå 12 år i kö.
segelbåt
24-05-2016, 21:51
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2016, 22:29)  Som att han trott på henne hela tiden, vilket även jag gjort. Som väntat var belackarna ute i ogjort väder. Kan inte se att Ruda någonstans skrivit att han tycker mutor är OK. Vad är det ni trott på? Att hon i egenskap av sosse tagit emot en lägenhet av kommunal vet vi, så vad är det ni trott på? Att det inte var brottsligt utan bara omoraliskt? Hade ni även "trott" på Carl Bildt "hela tiden" om det gällt honom? Eller är det bara sossar som skall få agera såhär? http://www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstro...ar-svikit-henneDet är märkligt hur sosseröstare försvarar sina ledare i alla väder. Det känns som värsta sekten, även värre än Jonestown... Skrämmande.
*Stintan*
24-05-2016, 22:31
Att det inte var en muta såklart!
Carl Bildt har jag aldrig trott på. Hur han klarat sig undan allt är en gåta. Bjudresor, svart barnflicka, skumraskaffärer i Lundin oil och i Ryssland mm. Snacka om helig ko.
Har inte Ahlenius själv varit i blåsväder och fick avgå. Har svårt att tänka mig något annat än att hon sen dess ogillar S. Finns många hon kritiserat men ibland är det kanske smartare att va tyst i avvaktan på utredning.
segelbåt
24-05-2016, 23:24
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2016, 23:31)  Att det inte var en muta såklart!
Carl Bildt har jag aldrig trott på. Hur han klarat sig undan allt är en gåta. Bjudresor, svart barnflicka, skumraskaffärer i Lundin oil och i Ryssland mm. Snacka om helig ko.
Har inte Ahlenius själv varit i blåsväder och fick avgå. Har svårt att tänka mig något annat än att hon sen dess ogillar S. Finns många hon kritiserat men ibland är det kanske smartare att va tyst i avvaktan på utredning. Tack för att du stödjer min tes om att sossarna är en hjärntvättad sekt av värsta sort.
Mjärden
24-05-2016, 23:33
Lägenhetsaffären tycker jag är en ganska lite sak i sammanhanget, värre är hennes uttalande i egenskap av utrikesminister, som vi tidigare har avhandlat och inte behöver upprepa. Men vad gäller en plats i Säkerhetsrådet måste jag dock ge Wallström mitt fulla stöd att det är mycket viktigt att Sverige får en röst där. Sålänge vi inte har någon bättre institution i världen för detta ändamål kan det inte vara fel att försöka få in en fot där.
*Stintan*
25-05-2016, 00:50
CITAT (segelbåt @ 25-05-2016, 00:24)  Tack för att du stödjer min tes om att sossarna är en hjärntvättad sekt av värsta sort. Ledsen att göra dig besviken men min röst hamnar inte där du tror
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2016, 21:23)  Oj vad meningsmotståndarna hade högt tonläge men det blidde inte ens en tummetott. Hon har ordning på sig. Tja, det är inte olagligt att ha dåligt omdöme. Trist dock med en utrikesminister som hr så pass dåligt omdöme att undersökning om mutor överhuvudtaget inleds. Gita
CITAT (segelbåt @ 24-05-2016, 22:51)  http://www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstro...ar-svikit-henneDet är märkligt hur sosseröstare försvarar sina ledare i alla väder. Det känns som värsta sekten, även värre än Jonestown... Skrämmande. Ja det är mycket märkligt att ni vänstermänniskor låter er representeras av människor som faktiskt ju föraktar er, som ser sig själva som totalt överlägsna vanliga människor. Tycker ni er inte vara värd bättre? Gita
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2016, 22:29)  Som att han trott på henne hela tiden, vilket även jag gjort. Som väntat var belackarna ute i ogjort väder. Kan inte se att Ruda någonstans skrivit att han tycker mutor är OK. Men du tycker det är OK med en utrikesminister med så dåligt omdöme att hon faktiskt genom sina handlingar kan misstänkas ta mutor. Håll med om att det inte var särskilt smart av henne att gå förbi bostadskön på det sätt hon gjorde. Så mycket tid detta har tagit från arbetet i den svagaste regering vi någonsin haft. Otäckt också vad hon kan ställa till med poliskt pga. sitt sviktande omdöme. Gita
sparvuggla
25-05-2016, 05:43
CITAT (segelbåt @ 25-05-2016, 00:24)  Tack för att du stödjer min tes om att sossarna är en hjärntvättad sekt av värsta sort. Tack för det inlägget! Nu vet jag definitivt att dina kommentarer är totalt osakliga och inte värt att kommentera.
*Stintan*
25-05-2016, 06:15
CITAT (Gita @ 25-05-2016, 06:04)  Men du tycker det är OK med en utrikesminister med så dåligt omdöme att hon faktiskt genom sina handlingar kan misstänkas ta mutor. Håll med om att det inte var särskilt smart av henne att gå förbi bostadskön på det sätt hon gjorde. Så mycket tid detta har tagit från arbetet i den svagaste regering vi någonsin haft. Otäckt också vad hon kan ställa till med poliskt pga. sitt sviktande omdöme. Gita Nu är du både tjatig och löjlig
segelbåt
25-05-2016, 07:20
CITAT (sparvuggla @ 25-05-2016, 06:43)  Tack för det inlägget! Nu vet jag definitivt att dina kommentarer är totalt osakliga och inte värt att kommentera. Sanningen svider... Men ni behöver höra den så ni har en chans att bli avprogrammerade. Lycka till.
Mjärden
25-05-2016, 09:05
Inget ont utan att det har något gott med sig. Nu säger Stefan Löfven att man skall se över möjligheten att regeringen skaffar bostäder åt regeringsmedlemmar boende utanför Stockholmsområdet, så att de själva slipper att leta boende. Men jag har för mig att det sedan länge funnits övernattningsrum för riksdagsmedlemmar, finns de kvar eller är de borttagna ?
CITAT (sparvuggla @ 25-05-2016, 06:43)  Tack för det inlägget! Nu vet jag definitivt att dina kommentarer är totalt osakliga och inte värt att kommentera. Om jag vore du skulle jag inte kasta sten på det sätt du gör, bättre om du ligger lite lågt för du verkar varken kunnig, smart eller särskilt påläst. Gita CITAT (*Stintan* @ 25-05-2016, 07:15)  Nu är du både tjatig och löjlig Tycker att du är löjlig som inte ens kan svara på en rakt ställd fråga. Nå Stintan, tycker du att det var rätt, intelligent och förtoendeskapandeav MW att fixa en lägenhet på det sätt hon gjorde? Gita
Gossen Ruda
25-05-2016, 15:01
Det finns bara EN slutsats man kan dra av den här historien, Margot gjorde inte fel. Sen att sensationsjournalister och liknande startade ett mediedrev har ingen betydelse. När parterna i lugn och ro kunde lägga fram vad som skett dog hela frågan. Förmodligen var frågan om ett vanligt förfarande inom kvällstidningsjournalistiken: Förstör aldrig en bra historia genom att kolla fakta. Sen att vissa moderatlobbyister inte vill släppa taget om det imaginära köttbenet är bara att beklaga.
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2016, 16:01)  Det finns bara EN slutsats man kan dra av den här historien, Margot gjorde inte fel. Sen att sensationsjournalister och liknande startade ett mediedrev har ingen betydelse. När parterna i lugn och ro kunde lägga fram vad som skett dog hela frågan. Förmodligen var frågan om ett vanligt förfarande inom kvällstidningsjournalistiken: Förstör aldrig en bra historia genom att kolla fakta. Sen att vissa moderatlobbyister inte vill släppa taget om det imaginära köttbenet är bara att beklaga. Fast för att något inte är olagligt är det inte givet att det är moraliskt/etiskt rätt. Det som är bekymmersamt för MW som minister är väl hennes sviktande omdöme. Gita
segelbåt
28-12-2016, 20:30
Margot Wallström fick plats 8 på Simon Wiesenthal-centrets årliga lista över topp tio mest antisemitiska händelser.
Med motiveringen: Swedish Foreign Minister Margot Wallstrom was ranked eighth for worrying about terrorists and not their victims “Commenting on the violence in Israel of knife-wielding Palestinian terrorists, and measures taken by Israeli police in their wake during the so-called ‘Knifing Intifada’, Wallstrom, called for an investigation into what she called ‘extra-judicial killings’ by Israeli police,” she was quoted as saying.
Bengalow
28-12-2016, 21:43
Och vem kom nr 1 och nr 2 ?
segelbåt
28-12-2016, 21:50
CITAT (Bengalow @ 28-12-2016, 21:43)  Och vem kom nr 1 och nr 2 ? Obama etta efter att han inte lagt in sitt veto som vanligt ang bosättningarna. Tvåa på listan är Storbritanniens Labourledare Jeremy Corbyn. http://www.expressen.se/nyheter/ny-israelk...rgot-wallstrom/
Bengalow
28-12-2016, 22:06
Nåja, det var FN och Obama som delade första platsen. F.ö. så är inte Margot Wallström "bästa svensk" på listan Bjöen Söder, talman i riksdagen, kom ju på plats 6 2014...Kommentar? Tänk, förr hade Israel stöd av hela Sverige, och räknades som hjältar 1967 - vad har gått galet, när t.o.m. USA nu släpper taget?
segelbåt
28-12-2016, 22:15
CITAT (Bengalow @ 28-12-2016, 22:06)  Nåja, det var FN och Obama som delade första platsen. F.ö. så är inte Margot Wallström "bästa svensk" på listan Bjöen Söder, talman i riksdagen, kom ju på plats 6 2014...Kommentar? Tänk, förr hade Israel stöd av hela Sverige, och räknades som hjältar 1967 - vad har gått galet, när t.o.m. USA nu släpper taget? Björn Söder var, som du påpekar, på 2014-års lista. Margot är på den aktuella listan, så hon är både bästa och enda svensk på listan. Men visst är det trevligt att Söder och Wallström delar åsikter. Sedan var det en jäkla liv när Söder hamnade där, jag ser inte samma kritik nu... Att Obama inte bryr sig om att lägga in det obligatoriska USA-vetot längre har säkert att göra med hans avgång. Han skulle aldrig gjort samma sak om han hade mer tid på presidentposten. Här är listan http://www.wiesenthal.com/atf/cf/%7B54d385..._2016REPORT.PDF1. UNITED NATIONS ERASES JEWISH HISTORY 2. UK BRITISH LABOUR LEADERS + JENNY TONGE 2. FRANCE - SINGLING OUT ISRAEL 4. BOYCOTT, DIVESTMENT & SANCTIONS (BDS) - GERMAN UNION/CANADIAN STUDENT UNION/UNITED CHURCH OF CHRIST 5. RICHARD SPENCER - AMERICA’S 21 ST CENTURY NAZI 6. PALESTINIAN LEADERSHIP - THE PALESTINIAN AUTHORITY AND HAMAS 7. THE NETHERLANDS – ANTI-SEMITIC ATTACKS TOO NUMEROUS TO REPORT 8. SWEDEN - FOREIGN MINISTER WORRIES ABOUT TERRORISTS NOT THEIR VICTIMS 9. SPORTS – BREEDING GROUND FOR HATE 10. POLAND - HISTORIAN FACES MODERN-DAY WITCH-HUNT
Bengalow
28-12-2016, 22:22
Du är klok, du! Egna slutsatser, eller har du smygtittat på Timbro?
segelbåt
28-12-2016, 22:23
CITAT (Bengalow @ 28-12-2016, 22:22)  Du är klok, du! Egna slutsatser, eller har du smygtittat på Timbro? Vad/vem är Timbro? Du behöver inte svara, jag har googlat det nu. Tydligen en "marknadsliberal tankesmedja" enligt Wiki. Jag är inte intresserad av sk tankesmedjor så nej, jag har inte smygtittat på Timbro.
Gossen Ruda
29-12-2016, 09:58
Margot framför vettig kritik men Israel överreagerar som vanligt och angriper Margot istället för att bemöta kritiken. Man vill nog inte se statistik och liknande fakta. Vanlig auktoritär förnekelse.
segelbåt
29-12-2016, 10:51
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2016, 09:58)  Margot framför vettig kritik men Israel överreagerar som vanligt och angriper Margot istället för att bemöta kritiken. Man vill nog inte se statistik och liknande fakta. Vanlig auktoritär förnekelse. Var du lika förlåtande mot Björn Söder när han hamnade på listan för orden: " Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet."Det är när Orrenius frågar SD:s partisekreterare om man inte kan vara både jude och svensk samtidigt, som Björn Söder pratar om svenskar som lämnat sin judiska identitet. – Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid.Men jag håller med dig i sakfrågan. Det finns ingen folkgrupp som är så känsliga (och rasistiska) som den judiska. Minsta kritik så utmålas man som värsta antisemiten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|