jessicabring
Är det någon som vet om växten på bilden är ogräs eller om det skulle kunna vara någon form av prydnadsväxt? Det är vår andra sommar i hus och förra året dök samma växt upp på samma ställe och då drog jag upp den direkt i tron om att det var ogräs. Nu börjar jag tvivla, tycker den ser lite för fin ut för att vara ogräs så för tillfället får den bo kvar i vår rabatt. Deb har en väldigt konstig placering dock, nästan under häcken. Det är de små plantorna med lite trekantiga och hjärtformade stora blad jag menar.

Hoppas någon här har någon idé om vad det kan vara, har försökt googla utan resultat.. [attachment=85191:image.jpeg]
Åsa, mälardalen zon 2
Tussilago
Aqvakul
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 26-05-2016, 15:53) *
Tussilago

Tycker de är lite för vågtandade för att vara T., men har tyvärr inget annat förslag...
jessicabring
Då kanske det är ogräs trots allt? Om det hade varit tussilago borde det väl dykt upp några blommor också, det har det inte gjort..
Gunilla T
Kan det vara knölklocka? I så fall är det ett värsta sortens ogräs.
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 27-05-2016, 09:17) *
Kan det vara knölklocka? I så fall är det ett värsta sortens ogräs.

Tror inte på knölklocka heller, förhoppningsvis wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon