temptraq
Hej!

Jag har byggt blomlådor för att dölja en altangavel. Lådorna är ca 125 cm långa, 50 cm breda och 95 cm djupa. Antalet är tre, så jag har en ca 375 cm lång låda indelad i tre sektioner.

Nu tänkte jag plantera en klätterros i den första sektionen, Löjtnantshjärta i den andra och något i den tredje (som är närmast trappan). Tredje lådan tänkte jag ha blommor i men vet inte vilka. De får gärna vara höga (ca 50 cm).

Ska jag ha olika jordar (gödsling) i lådorna?
Förslag på blommor till tredje lådan..
Någon bra klätterros?
Alternativ till Löjtnantshjärta?

Bilder kommer.....

Tack på förhand!
Thomas
Fenja
Varför inte sätta en klängros och en klematis i de yttre lådorna? De gör sig väldigt bra ihop! Löjtnantshjärtan är fina när de blommar men sedan börjar de gulna och bli ganska tråkiga, du borde kanske sätta något mera där som hjälper till att dölja bladverket? Tänk över vilka perenner du tycker om occh välj någon med annan blomningstid än löjtnantshjärtat.
Mvh
Fenja
temptraq
Kolla bilderna hur det blev...

Lite sent kanske men iallafall rolleyes.gif
Berith
CITAT (temptraq @ 07-08-2004, 13:09)
Kolla bilderna hur det blev...

Om du gjort album här på odla måste du skriva in användarnamnet i din profilinformation så kommer albumikonen fram!

Vill se! biggrin.gif rolleyes.gif
temptraq
gjorde just det...
Berith
Vilken förvandling! Tjusigt. smile.gif
temptraq
Tackar...
Hoppas kunna visa nästa år när rosorna (förhoppningsvis) tagit sig ordentligt. De är ju trots allt bara 3 månader gamla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon