shining_87
Jag behöver tips på blommor man kan ha utomhus i kruka, som inte behöver vattnas så ofta och står i soligt/halvsoligt läge.

Jag vill sätta en kruka med fina blommor vid min pappas naturgrav. Jag bor 14 mil bort, så jag kan inte åka dit och vattna dem så ofta själv. Min mamma kan vattna 1 gång i veckan ev. mer när det är riktigt varmt, men det är bra om de är lite tåliga så att de inte vissnar på en gång.

Jag är okunnig när det gäller blommor, så jag är tacksam för tips smile.gif
Ålgryte
På graven jag ser till några gånger om året, har jag planterat alunrot. Den är vacker både under sommaren och hösten. Dessutom är den perenn och kommer igen efter vintern. Jag planterar direkt i marken och litar på att naturen sköter vattningen...

Till midsommar brukar jag sätta dit pelargoner som öckså är väldigt tåliga. Planterar du dem i kruka ska den vara stor så att rötterna får plats och jorden inte torkar så fort. Vattning 1 gång / vecka räcker gott åt pelargoner i stor kruka.
shining_87
Tack för tipsen smile.gif Vid naturgravsten får man tyvärr inte plantera något, så därför måste det bli kruka. Då ska jag köpa en stor kruka.
Eva i Skåne
Isbegonior tycker jag är ganska torktåliga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon