Full version: Koppartape
inglan
Hej!
Just nu är det ju inget större problem när det är torrt o varmt men det ändrar sig kanske. Har någon erfarenhet av koppartape o om det är effektivt mot mördarsniglar?
Har odlingslådor så det är inget problem att sätta upp, men vet inte om det är värt det, nån som vet?
Hälsningar Inglan smile.gif
Atlas_Lager
Själv har jag provat både tråden samt tape av koppar, (med annat) men för mig så har det hjälpt föga.
Själv satte jag 4 plankor likt en pallkrage runt mina brysselkål samt broccoli, och på sidan sitter det 2 trådar runt om som är kopplade till ett 9V batteri, där har dem ännu aldrig gått över. Batteriet har hållt hela sommaren.
En film med mera om vad jag menar. Kanske vore något för dig att testa.

http://www.instructables.com/id/Installing...lug-fence-on-a/
Margaretha
Vi har tyvärr angry.gif inte märkt att sniglarna i pallkragen blivit färre sedan vi satte upp koppartejpen.
TantGredelin
Jag har också testat på en liten låda med rädisor men det hjälpte inte alls. De som inte åts upp som groddar åts blasten upp på, och de som till äventyrs utvecklades till rädisa blev gnagda. Inte kul! Nu har jag mynta i lådan, den får vara ifred. Hittills ska jag tillägga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon