Mi70
Från odla, jag fick min avi igår, men reser bort under helgen. Skall man/bör man hämta ut paketet snarast, och kan det ligga fram till början av nästa vecka, hemma eller på videobutiken (dvs posten!)?? huh.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Det bästa är om du hämtar plantorna direkt och planterar dem. Hinner du absolut inte plantera dem så förvara dem så svalt du kan över helgen. Ett par plusgrader är det bästa, tex i kylen. Vissa sorter är känligare än andra och mår inte inte alls bra av att ligga varmt i plastpåsar flera dagar.

Lycka till med dina nya plantor! smile.gif
Mi70
Tack för svar! Men visst är det för tidigt att plantera ut dem nu....? *ser fram för mig ytterligare nästan 20 krukor som skall ges plats*
kryddan
Ser att du bor i Stockholm som jag - jag fick mina igår och har satt dem i krukor på balkongen i väntan på att komma i rabatten så småningom.

Tror nog att det funkar att göra så - man får väl bara vara lite vaksam på ev. nattfrost. Täcka med fiberväv t.ex. smile.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Ställer man krukorna lite skuggigt i början och skyddar dem kalla nätter med hjälp av fiberduk, tidningar, någon gammal filt eller liknande så brukar det inte vara några problem.
Maria i Helsingborg
Är det någon mer än jag som har det svårt med Hostan "night before christmas"? Det händer just inget. Varför?
Hosta som jag köpt på annat ställe växer så det knakar...... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon