Annelie
Jag funderar just nu över vad jag ska plantera i mina utekrukor, korgar och dylikt i varierande storlekar. Tyvärr så har jag inget bra sinne för att komponera ihop snygga arrangemang så jag tar tacksamt emot lite förslag. rolleyes.gif

Har du en bild på ett lyckat arrangemang - något du planterat själva eller sett någonstans kanske?
Fenja
Pelargoner och maurgeriter (hur-stavas-det?) är en klassiker, dofttobak, heliotrop och hänglobelia som smiter över krukkanten är vackert. Dahlior och iberis som "marktäckare", petunior och en grön hängväxt, en stor boll av ampelluktärtor (Cupid, Sugar ´n Spice t ex), ricin, silver ek och prins gustavs blå öga o.s.v. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränser.
Mvh
Fenja
Mi70
Jag har scannat in bilder från katalogen konnässörsklubben (gbg botaniska), där har de UNDERBARA kombinationer för krukor, där man köper fröpåsar enligt dessa kombinationsförslag..... Titta i mitt album under krukor..... wub.gif Själv har jag satt silvernjurvinda och gysophila muralis, grusnejlika, skall inhandla resten som färdiga plantor för att återskapa något av kombinationerna "silver", och "liten blir stor" wub.gif
Eva i Norrköping
Köp någon trädgårdstidning! De har så här års massor med förslag på olika kombinationer för krukor. Tror att det även finns här på Odla, titta i arkivet. Lycka till!
Copycat
Det finns väl på "pallkragar"? Jag tror att Hannele pysslar med sånt. Jättefina bilder finns det också. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon