Jag är inne på andra året som husägare och egentligen första året som jag bor i huset "från början" av säsongen. Har bekantat mig med trädgården och gjort en upptäckt som jag hoppas inte var för sent.
Från att ha varit väldigt små plättar av ogräs så har detta vidunder skenat totalt och håller på att ta över fullständigt. Konkurrerar ut gräset och tar över, främst i de fuktigaste partierna av tomten men även nu börjat dyka upp lite överallt.
Är det någon som möjligtvis kan identifiera vad det är jag har att göra med? Det är samma typ av ogräs på samtliga bilder nedan. (text fortsätter efter bilderna)

ogras1.JPG

ogras2.JPG

ogras3.JPG
Jag går i funderingarna att använda någon form av kombigödsel och hoppas på effekt, ligger ju bra i tiden för det med temperaturmässigt. Mattan är helt obehandlad än så länge i år, endast klippt var 6-7 dag.
Har ingen möjlighet att använda mig utav uppsamlare för jag har ingenstans att göra av allt klipp så det går tillbaka till mattan (vilket självklart hjälper ogräset att sprida sig ytterligare).
Som brukligt i Göteborgstrakten är det lerjord och vatten har en tendens att inte rinna undan i någon vidare takt.
Borde väl skrivit det här inlägget för 2 månader sedan inser jag men nu står man här och hoppas innerligt att någon vet vad jag har att göra med / möjliga åtgärder (gärna mot detta specifikt).
Tack på förhand!