Balkongodlarn
Hej!

Jag har drivit upp två sorters Akleja från frö. De har stått under växtlampor hela våren och för någon månad sedan började jag så sakterliga avhärda dem och lät dem stå i skuggan på min balkong. De har undan för undan fått exponera sig lite för solen men de har aldrig fått stå i solen en hel dag.

För ett par veckor sedan började de se risiga ut. De fick gula blad kanterna skrumpnade ihop. Jag har tittat noga under bladen men kan inte se någon ohyra. Jag har spolat dem i vatten vattnat dem regelbundet. Vad kan det vara för fel? Har jag för liten kruka (jag ser inga rötter på undersidan)? Eller saknar de något?

Beläggningen på bladen är pollen.

[attachment=85286:Aklejan.jpg]

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Balkongodlarn
Eva i Skåne
Jag har inget bra svar, men du frågar "saknar dom något" och då undrar jag hur det är med näring. Om dom står i små krukor och inte fått nått näringstillskott skulle jag gissa att det är problemet
Balkongodlarn
Hej Eva!
Tack för svar!
De står i krukor som naturligtvis inte är idealiska. Men jag ska plantera ut dem om ett par veckor och tänkte försöka låta dem stå kvar i befintliga krukor tills dess. Jag har vattnat dem några gånger med Substral. Vet inte om det är något näringsämne som fattas ändå.

Mvh Balkongodlarn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon