Vi har problem med någon typ av ohyra som vi inte riktigt vet vad det är, och då inte heller vet hur vi ska få bort heller...

De ser ungefär ut som hoppstjärtor (det är det närmaste jag har hittat bild på google iaf), men om jag läser på om dem, så stämmer det inte nå vidare...) De är små (1-2mm ungefär) och ser ut som vita löss, och de kryper hyfsat snabbt.

Det började förra sommar, då jag upptäckte några på vår balkong, på möblerna. Efter lite djupare inspektion märktes det att de var på allting på balkongen, förutom plantorna (är lite osäker vad för plantor jag hade förra år, men jag tror att det var tomater och/eller smulgubbar)

Vi sprayade med Pyretal men det slutade med att vi kastade nästan allting iom att vi iaf skulle flytta, och det som inte kastades skrubbades/sköljdes av så ordentligt som möjligt.

Men, häromdags märkte jag att de åter finns och nu har invaderad hela vår altan (åter, inget på själva plantorna)
Jag har tagit vattenslangen till handa och spulat av allting, men har hittat några kvarvarande iaf, och det känns som att det då inte räckte.

Någon som har en idé om vad detta kan vara för kryp, och vad vi i så fall kan göra åt det?