Full version: flygare
vanjalarsa
jag vet att det är vanligt med angrepp av vita flygare på rododendron. men vad bereor det på? Fel läge, fel på nåt annat sätt? går det att radikalt förhindra det?
tacksam för svar !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
addo
Brukar du alltid få det? I min erfarenhet gynnas skadeinsekter av torka, och vår och försommar har varit extremt torra i år, nästa år kanske blir regnigt och då blir det färre insekter men snigelinvasion i stället tongue.gif

Om du inte haft problem innan skulle jag vattna ordentligt och hoppas det blir bättre nästa år.
Gunilla T
Ja, vita flygare kan vara besvärliga på Rhododendron. De gör väl inte så mycken skada på växten men i honungsdaggen som lössen lämnar på bladen frodas sotdaggssvampen - det ser inte så trevligt ut.

Vita flygare kommer enbart på parkrhododendron och dess hybrider eller alla Rhododendron som saknar indument på bladen men det är föga tröst för din planta. Tyvärr har jag inga goda råd att ge.
vanjalarsa
Tusen tack för era svar !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon