Heda
[attachment=85461:2016_07_...09.18.13.jpg]

Rabattros, kraftiga grenar, mörkgrönt läderartat bladverk, stora bakåtböjda taggar. Blommor 3-4 i "klase". Doftar citron och "snittros".
Första slog ut i veckan som var. Högbyggd blomma när den slog ut och korallrosa-orangerosa knoppar. Busken är 1.2 m ungefär i zon 2-3.

Vore roligt att få tips på vad den kan tänkas heta. Den mest lika jag hittar i "Botanica Rosor" heter Chic.

//Heda
Kajsa
Första tanken är rosen Aloha, leta bilder på den. Kan i så fall bli högre än så. Min frös bort i zon 3-4 med åren.
( Finns även en annan som heter Kordes rose Aloha men det är en klätterros från 2004 )

Aloha
Sommartorparn
Tycker den är lite för 'fylld' för att vara Aloha. Men det är svårt bedöma när man bara ser en blomma uppifrån. Har du någon bild som visar växtsättet? Kommer blommorna i klasar eller växer de en och en? Enligt bilden ser de inte ut att komma i klasar.

Jämför med min signaturbild som troligtvis är en Aloha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon