Vi blir som vi tänker är alldeles sant!
Vill man ändra sig kan vara mycket mycket svårt speciellt om man se att alla andra har fel!
Människor kan orsaka sjukdomar genom sina egna tankar och man kan hela sig genom sina tankar!
Allt detta är mycket intressant!
Natur liv
13-07-2016, 19:03
Ja, jag tror att vi kan tänka oss sjuka. En frisk hjärna håller kroppen friskare. Men allt har sina begränsningar. Tankar räcker inte i alla lägen, men tankarna kan förbättra eller försämra läget.
https://m.youtube.com/watch?v=SVDHGHpvo7YMycket intressant!
Jag är övertygad om att jag själv har tänkt mig sjuk genom mina negativa tankar!
Så nu gäller det för mig att tänka annorlunda för att bli frisk!
Mjärden
15-07-2016, 14:38
Det har väl mer med vilken personlighet man är, men att tänka bort åkommor är svårt.
Visst kan det kännas mindre besvärande om man tänker och gör annat, men verkligheten kommer ibland ikapp tanken. Sen kan man faktiskt förvärra en åkomma genom att ignorera den tex fortsatte jag att springa förra sommaren trots knäbesvär.
Till slut tvingades jag acceptera att det var slutsprunget och att det inte hjälpte att bita ihop och förtränga smärtan.
Tyvärr är det vanligt att andra "tänker bort" en åkomma, så de slipper att anpassa sig. Det är enkelt att säga att "du bara inbillar dig" om man tex får allergiska besvär av något personen satt på sig osv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.