|
Gossen Ruda
21-07-2016, 19:05
Nordafrika namndes i en liten artikel i pappers-GP, allt publiceras inte på väbben. Möjligen finns den på e-GP.
CITAT (segelbåt @ 21-07-2016, 19:39)  Och ruda lyser med sin frånvaro såklart. Antar att han ljög då, precis som stintan om sina högerextrema sverigedemokrater.
Förstår inte varför sossar måste ljuga hela tiden för att försvara sig... Borde man inte då rimligen inse att man har fel, eller åtminstone att ens världsbild är helt galen? Just det där att försvara eller hävda vissa saker som man egentligen vet är fel ända in i galenskap är för mig också svårt att förstå. Men kanske är det ganska traumatiskt att upptäcka att det man trott på hela livet kanske inte riktigt håller. Kanske är det också på äldre dar svårt att ta till sig att det finns tankar och idéer som stämmer bättre med dagens samhälle än det man alltid trott på.d Kanske är det lätt att bli förnekande och till och med aggressiv när hela ens världsbild tiltar. Gita
segelbåt
21-07-2016, 19:11
CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2016, 20:05)  Nordafrika namndes i en liten artikel i pappers-GP, allt publiceras inte på väbben. Möjligen finns den på e-GP. Då kan du kanske ta ett foto med mobilen och lägga upp bilden här? Vore konstigt om de skrivit det i papperstidningen när de undvikit det i alla artiklar på webben. Men det vore trevligt om du har rätt eftersom jag inte gillar censur. I dagens tidningar ang gårdagens våldtäkt (misstänkt gruppvåldtäkt) på en 17-årig tjej så skriver man lite försiktigt att det skedde "i närheten av ett HVB-hem", så kanske kommer vi att få läsa hela historier i framtiden, och inte godtyckligt censurerade artiklar.
Huggorm
21-07-2016, 19:50
CITAT (segelbåt @ 21-07-2016, 20:11)  I dagens tidningar ang gårdagens våldtäkt (misstänkt gruppvåldtäkt) på en 17-årig tjej så skriver man lite försiktigt att det skedde "i närheten av ett HVB-hem", så kanske kommer vi att få läsa hela historier i framtiden, och inte godtyckligt censurerade artiklar. Vad skall dom skriva mer? Det är ju ännu inte bevisat att det var någon från hemmet som var gärningsman.
segelbåt
21-07-2016, 20:26
CITAT (Huggorm @ 21-07-2016, 20:50)  Vad skall dom skriva mer? Det är ju ännu inte bevisat att det var någon från hemmet som var gärningsman. Innan så skrev dom inte ens ut att dåd skett inne på hvb-hem så det är ju framsteg att de nu ens nämner hvb-hem i sina artiklar. Men de kunde ju skrivit ut signalement, språk osv... Speciellt som det går 3 våldtäktsmän lösa i området som beskrivs som en "mindre ort".
Huggorm
21-07-2016, 22:10
CITAT (segelbåt @ 21-07-2016, 21:26)  Innan så skrev dom inte ens ut att dåd skett inne på hvb-hem så det är ju framsteg att de nu ens nämner hvb-hem i sina artiklar.
Men de kunde ju skrivit ut signalement, språk osv... Speciellt som det går 3 våldtäktsmän lösa i området som beskrivs som en "mindre ort". Jag tror inte polisen behöver allmänhetens hjälp när förövarna sannolikt finns på HVB-hemmet. Visar det sig att de inte är därifrån kanske polisen går ut med signalement i ett senare skede.
Mjärden
21-07-2016, 23:57
CITAT (segelbåt @ 21-07-2016, 10:00)  Ny kod 291 på Gothia Cup. 1 ledare och 30-40 barn har ofredat tre unga flickor sexuellt. För första gången slängs nu ett helt lag ut ur turneringen På uppmaning av polisen kommer Gothia Cup inte att gå ut med namn eller nationalitet på det lag som utesluts från turneringen.
– Vi har fått klara direktiv från polisen att den information vi fått av dem är strikt konfidentiell och det måste vi naturligtvis respektera, säger Dennis Andersson.http://www.expressen.se/gt/sport/gothia-cu...e-ledarens-lag/Den anhållne ledaren heter Mohammed El Asmar och laget skall vara från nordafrika. Men det vill inte polisen att du skall veta. Men poliserna själva bestämmer väl inte vad de får publicera utan de följer väl bara sina instruktioner, annars begår de ju tjänstefel. Så det är väl de, som utformat polisinstruktionerna, som skall kritiseras, politikerna ? Idag i lokaltidningen stod det om två våldtäkter utförda av anonyma förövare, typ 22-åringen eller 17-åringen osv. Det slog mig då att spontant känns det som våldtäkterna ökat sista tiden, inga siffror men det känns som om det stått om fler fall än normalt.
Gossen Ruda
22-07-2016, 05:31
Om någon tror att jag skall leta upp en liten tidningsnotis, som egentligen inte intresserar mig, trots att någon har kallat mig för att ljuga, då tror någon helt fel.
*Stintan*
22-07-2016, 05:52
Hur stor är sanningshalten och fakta i alternativmedia?
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 06:52)  Hur stor är sanningshalten och fakta i alternativmedia? Ja, det gäller förstås läsa med ett kritiskt sinne, men vad är sanning i mainstreammedia. Man måste nog ifrågasätta båda sidors sanningar och hela tiden ha i bakhuvudet vem som ligger bakom vad. Gita
sparvuggla
22-07-2016, 07:04
*Stintan*
22-07-2016, 07:30
CITAT (Gita @ 22-07-2016, 07:26)  Ja, det gäller förstås läsa med ett kritiskt sinne, men vad är sanning i mainstreammedia. Man måste nog ifrågasätta båda sidors sanningar och hela tiden ha i bakhuvudet vem som ligger bakom vad. Gita Kanske också vem som läser vad.
Huggorm
22-07-2016, 07:51
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 06:52)  Hur stor är sanningshalten och fakta i alternativmedia? Riktigt hög faktiskt, eftersom det finns mängder med meningsmotståndare som sitter och granskar det dom skriver och letar fel och river upp himmel och helvete när de hittar något. Grejen är att de handplockar just de nyheterna de är ute efter från andra media, vinklar, ibland utelämnar detaljer osv. Men sanningshalten är i det närmaste 100%, sannolikt högre än vanlig etablerad media. Och när de har fel beror det vanligtvis på att artikeln de citerar varit felaktig.
Huggorm
22-07-2016, 07:57
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 08:04)  Varför länkade du inte till artikeln med busschaufförens version också? http://www.ostrasmaland.se/kalmar/chauffor...-vad-som-hande/
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 08:04)  Nu vad det de värderingar och den kvinnosyn som leder fram till gruppvåldtäkter och sexövergrepp som vi diskuterar. Du kan väl ändå inte på allvar påstå att det på något sätt kan jämföras med den incident mellan två män du refererar till. Den behöver överhuvudtaget inte ha med rasism att göra eftersom bakgrunden tydligen var ett bråk om en mobiltelefon. Förstår jag dig rätt så anser du att så snart man har synpunkter på något en invandrare gör så är man rasist. Du tycker alltså inte att man skall protestera och sätta ner foten mot den kvinno/människosyn som leder till gruppvåldtäkter och s.k. hedersmord. Du kanske tror att du är snäll och god men du är bara naiv och faktiskt farlig. Gita
CITAT (Huggorm @ 22-07-2016, 08:57)  Varför länkade du inte till artikeln med busschaufförens version också? http://www.ostrasmaland.se/kalmar/chauffor...-vad-som-hande/Hahha... det här blev lite kul. Sparvuggla gjorde precis som det man (med all rätt, ibland) anklagar alternativmedia för, nämligen utesluta det som inte stärker det egna syftet. Gita
*Stintan*
22-07-2016, 08:50
CITAT (Huggorm @ 22-07-2016, 08:51)  Riktigt hög faktiskt, eftersom det finns mängder med meningsmotståndare som sitter och granskar det dom skriver och letar fel och river upp himmel och helvete när de hittar något. Grejen är att de handplockar just de nyheterna de är ute efter från andra media, vinklar, ibland utelämnar detaljer osv. Men sanningshalten är i det närmaste 100%, sannolikt högre än vanlig etablerad media. Och när de har fel beror det vanligtvis på att artikeln de citerar varit felaktig. Men det vill ju ingen erkänna när någon länkar till en sån sida. Då avfärdas det i stort sett alltid som mindre trovärdigt och oseriöst.
*Stintan*
22-07-2016, 08:59
Tydligen två till gruppvåldtäkter i Småland där man bara påpekar att offren inte kände igen förövarna.
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 09:50)  Men det vill ju ingen erkänna när någon länkar till en sån sida. Då avfärdas det i stort sett alltid som mindre trovärdigt och oseriöst. Ja, det är ju ett enkelt sätt att avfärda en meningsmotståndare när man saknar argument. Gita
segelbåt
22-07-2016, 09:17
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 09:59)  Tydligen två till gruppvåldtäkter i Småland där man bara påpekar att offren inte kände igen förövarna. 3 gruppvåldtäkter i Kalmar på 3 dagar...Vad är det som föranlett att kalmarborna plötsligt börjat syssla med gruppvåldtäkter? Är det tillgången till porr som exploderat i Kalmar denna veckan? Ena gruppvåldtäkten handlar tydligen om en kvinna som plockade svamp i skogen, så var försiktiga om ni skall ut i skogen... Jag hittar inga signalement till någon av dessa gruppvåldtäkter någonstans... Kanske kan ruda kolla i dagens GP? *fniss*
segelbåt
22-07-2016, 11:40
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 08:04)  Att i en tråd om våldtäktsvågen som sveper över landet dra upp en bråk mellan 2 herrar på en buss och kalla det hela för invandrarhat är det värsta jag läst på länge. Var är din sympati för alla våldtäktsoffer? Eller skall vi sopa dom under mattan och fokusera på bussbråket (som för övrigt inte riktigt var som du utmålade det)? Undrar om du tyckt det var "invandrarhat" om du själv eller någon närstående råkat ut för lite överraskningssex av ett gäng asylanter. Riktigt vidrigt. Fy fan på ren svenska! Hoppas du skäms över din vidriga kvinnosyn...
sparvuggla
22-07-2016, 12:48
CITAT (Gita @ 22-07-2016, 09:39)  Nu vad det de värderingar och den kvinnosyn som leder fram till gruppvåldtäkter och sexövergrepp som vi diskuterar. Du kan väl ändå inte på allvar påstå att det på något sätt kan jämföras med den incident mellan två män du refererar till. Den behöver överhuvudtaget inte ha med rasism att göra eftersom bakgrunden tydligen var ett bråk om en mobiltelefon. Du tycker alltså inte att man skall protestera och sätta ner foten mot den kvinno/människosyn som leder till gruppvåldtäkter och s.k. hedersmord. Du kanske tror att du är snäll och god men du är bara naiv och faktiskt farlig. Gita Men lilla Gita, rubriken på tråden är > Beror alla sexövergreppen på tillgången till porr?> Det tror jag inte det gör, sexövergrepp har funnits i alla tider, Men förr i tiden var det ett så stort skam, så dom flesta övergreppen tystades ner. Det är du som drar in invandrare och rasism för dina egna agendor. Incest finns nästan bara i vår västerländsk kultur, men det är ingen som tagit upp här. Det är också sexövergrepp som följer en in i döden. Hedersmord är hemskt ja, och ska straffas maximalt. Våldtäkt så klart också. I Sverige idag är liten klapp på axeln eller kinden på det motsatta könet idag sexuell trakasseri, det har blivit urlöjligt. Som nån nämnde här, är det mycket bättre synsätt i Finland på sånt här, beror det på att man har naturligare syn på nakenhet? Badar bastu tillsammans tex. Finland var det första landet som kvinnorna fick rösträtt i Norden dessutom. Det är inte hudfärgen som avgör om man är god eller ond.
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 13:48)  Men lilla Gita, rubriken på tråden är > Beror alla sexövergreppen på tillgången till porr?> Det tror jag inte det gör, sexövergrepp har funnits i alla tider, Men förr i tiden var det ett så stort skam, så dom flesta övergreppen tystades ner. Det är du som drar in invandrare och rasism för dina egna agendor.
Incest finns nästan bara i vår västerländsk kultur, men det är ingen som tagit upp här. Det är också sexövergrepp som följer en in i döden. Hedersmord är hemskt ja, och ska straffas maximalt. Våldtäkt så klart också.
I Sverige idag är liten klapp på axeln eller kinden på det motsatta könet idag sexuell trakasseri, det har blivit urlöjligt. Som nån nämnde här, är det mycket bättre synsätt i Finland på sånt här, beror det på att man har naturligare syn på nakenhet? Badar bastu tillsammans tex. Finland var det första landet som kvinnorna fick rösträtt i Norden dessutom.
Det är inte hudfärgen som avgör om man är god eller ond. Det är fullständigt vidrigt att som du nu gör jämföra gruppvåldtäkter med en klapp på axeln. Det är verkligen att mentalt spotta på alla de som råkat ut för dessa killgäng. Det är fullständigt okunnigt att bara påstå att gruppvåldtäkter alltid varit vanligt förekommande i Sverige. Det har heller inte varit förenat med risk för sexuella övergrepp för småtjejer att besöka ett badhus eller att delta i en fotbollscup. Det är fullständigt vidrigt att som du gör försvara en människo-/kvinnosyn/tradition/sedvänja där gruppvåldtäkter, tvångs- och barnäktenskap , hedersmord m.m. ses som OK. Hoppas att du är medveten om att du förstör väldigt mycket för alla invandrare som sköter sig och följer svenska lagar, alltså den stora majoriteten. Tyvärr har dagens vänsterfeminister totalt svikit alla de invandrarkvinnor som lever lika förtryckta i Sverige som de gjorde i länderna de flytt från. En hel del av dessa kvinnor som t.ex Pela lever inte längre. Din drapa om det finska bastubadandet visar bara på hur totalt okunnig du är, alla vet ju att Finland i stort sett inte har några invandrar. Självklart avgör inte hudfärg eller religiös tillhörighet eller kön om man är ond eller god. Jag kan inte avgöra om du är dum eller bara riktigt naiv, men du får mig att skämmas över dagens svenska unga kvinnor om det är så att du är representativ för dem (om du nu inte är en fjortiskille som gillar att provocera) Gita
sparvuggla
22-07-2016, 15:51
CITAT (Gita @ 22-07-2016, 14:26)  Det är fullständigt vidrigt att som du nu gör jämföra gruppvåldtäkter med en klapp på axeln. Det är verkligen att mentalt spotta på alla de som råkat ut för dessa killgäng.
Det är fullständigt okunnigt att bara påstå att gruppvåldtäkter alltid varit vanligt förekommande i Sverige. Det har heller inte varit förenat med risk för sexuella övergrepp för småtjejer att besöka ett badhus eller att delta i en fotbollscup. Det är fullständigt vidrigt att som du gör försvara en människo-/kvinnosyn/tradition/sedvänja där gruppvåldtäkter, tvångs- och barnäktenskap , hedersmord m.m. ses som OK.
Hoppas att du är medveten om att du förstör väldigt mycket för alla invandrare som sköter sig och följer svenska lagar, alltså den stora majoriteten.
Tyvärr har dagens vänsterfeminister totalt svikit alla de invandrarkvinnor som lever lika förtryckta i Sverige som de gjorde i länderna de flytt från. En hel del av dessa kvinnor som t.ex Pela lever inte längre.
Din drapa om det finska bastubadandet visar bara på hur totalt okunnig du är, alla vet ju att Finland i stort sett inte har några invandrar.
Självklart avgör inte hudfärg eller religiös tillhörighet eller kön om man är ond eller god.
Jag kan inte avgöra om du är dum eller bara riktigt naiv, men du får mig att skämmas över dagens svenska unga kvinnor om det är så att du är representativ för dem (om du nu inte är en fjortiskille som gillar att provocera) Gita Nu har jag bevis. Gita kan inte läsa!
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 16:51)  Nu har jag bevis. Gita kan inte läsa! Vilken barnunge du är! Vore inte de ämnen du ger dig in i så allvarliga så kunde man skratta bort dig. Nu är du bara tragiskt och riktigt obehaglig. Gita
*Stintan*
22-07-2016, 17:20
Men det är ju sant. Du kan ju inte läsa Gita. Du sitter och hittar på en massa annat än vad folk skriver och så går du i taket över dina egna påhitt. Tragiskt men jag väljer att skratta åt dig :-D
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 18:20)  Men det är ju sant. Du kan ju inte läsa Gita. Du sitter och hittar på en massa annat än vad folk skriver och så går du i taket över dina egna påhitt. Tragiskt men jag väljer att skratta åt dig :-D Får vi några exempel? Vad som är påhittat. Kanske blir det som när du en hel tråd babblat om SDs högerextremism men inte lyckades visa på ett enda exempel. Kom igen nu Stintan, eller har du målat in dig i ett hörn ännu en gång. Gita P.s En tanke slog mig just, ligger du bakom signaturen Sparvuggla också? Det kanske inte räckte med "Bittra och avundsjuka tanten" och allas tokgubbe Bengalow, du kanske behövde ett fjortis- alter ego också. (Obs! jag skämtar men f-n vet!) Gita
*Stintan*
22-07-2016, 19:34
CITAT (Gita @ 22-07-2016, 19:27)  Får vi några exempel? Vad som är påhittat. Kanske blir det som när du en hel tråd babblat om SDs högerextremism men inte lyckades visa på ett enda exempel. Kom igen nu Stintan, eller har du målat in dig i ett hörn ännu en gång. Gita P.s En tanke slog mig just, ligger du bakom signaturen Sparvuggla också? Det kanske inte räckte med "Bittra och avundsjuka tanten" och allas tokgubbe Bengalow, du kanske behövde ett fjortis- alter ego också. (Obs! jag skämtar men f-n vet!) Gita Läs då om Sparvugglas inlägg en gång till och läs rätt så ser du väl själv att hon inte skrev det du påstår. Där har du ett ypperligt exempel. Ta nu ett glas vin till och ha en trevlig fredagskväll.
sparvuggla
23-07-2016, 05:37
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 20:34)  Ta nu ett glas vin till och ha en trevlig fredagskväll. Ja, Stina! Där har vi förklarningen, det tänkte jag inte alls på men så måste det vara!!
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2016, 20:34)  Läs då om Sparvugglas inlägg en gång till och läs rätt så ser du väl själv att hon inte skrev det du påstår. Där har du ett ypperligt exempel.
Ta nu ett glas vin till och ha en trevlig fredagskväll. Något exempel, nä jag tänkte väl det! Då sitter du inmålad i hörnet igen . Det är ju inte första gången som du gör så här, dvs kastar ur dig något oövertänkt påstående eller anklagelse, när man ber dig exemplifiera så drar du dig ur. Detta gör dina inlägg allt mindre trovärdiga, förstår du inte det. Gita CITAT (sparvuggla @ 23-07-2016, 06:37)  Ja, Stina! Där har vi förklarningen, det tänkte jag inte alls på men så måste det vara!! Men Stumpan då, menar du att vin är förklaringen till dina osammanhängande, motsägelsefulla ,ständigt upprepade dumheter. Jaja, jag trodde att du var för ung för sådant. Gita P.s Som man ropar får man svar" D.s
Aqvakul
23-07-2016, 08:26
Varför skriva, när det hela tiden hamnar på lägsta möjliga nivå?. Är ni här för att diskutera och utveckla ert tänkande eller är det någon barsnslig tävling om vem som kan kasta mest sand på den andre?
Gossen Ruda
23-07-2016, 08:37
CITAT (Aqvakul @ 23-07-2016, 09:26)  Varför skriva, när det hela tiden hamnar på lägsta möjliga nivå?. Är ni här för att diskutera och utveckla ert tänkande eller är det någon barsnslig tävling om vem som kan kasta mest sand på den andre? Instämmer, pajerna verkar ha tagit slut så nu vete 17 var man tar till.
CITAT (Aqvakul @ 23-07-2016, 09:26)  Varför skriva, när det hela tiden hamnar på lägsta möjliga nivå?. Är ni här för att diskutera och utveckla ert tänkande eller är det någon barsnslig tävling om vem som kan kasta mest sand på den andre? Ja, jag börjar känna samma sak, men det är svårt att låta rena dumheter stå oemotsagt. Jag kommer för min del åtminstone försöka att inte bemöta när bara samma sak upprepas om och om igen. Gita
Gossen Ruda
23-07-2016, 09:24
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2016, 10:24)  Jaaaa!!!
sparvuggla
23-07-2016, 13:30
CITAT (Aqvakul @ 23-07-2016, 09:26)  Varför skriva, när det hela tiden hamnar på lägsta möjliga nivå?. Är ni här för att diskutera och utveckla ert tänkande eller är det någon barsnslig tävling om vem som kan kasta mest sand på den andre? En del verkar inte kunna låta bli, utan att ens läsa andras inlägg innan man är igång igen. Som tur är finns här många trevliga också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|