Full version: rödhaken
yla
klicka på dagens datum

det verkar som om den lille rödhaken tänker boa utanför min balkong
då blir jag så glad .jag gillar verkligen den lille söte krabaten
vickeva
Vilka fantastiska bilder!!!
Siri
Ja, absolut fint! Och jag blir bara mer och mer övertygad om att jag måste ha en digitalkamera!
Gossen Ruda
Fin bild. Det är så härligt nu när rödhaken fyller vårnatten med sina drillar. wub.gif
Wargen
Jag älskar rödhakar. wub.gif Ett bevis på att man har en sagoträdgård!
( Ursäkta , alla utan rödhake men det bara ÄR så!) tongue.gif
I år har min trädgård blivit ännu mer "sagofierad", det bor ett par på var sida om huset, och de slåss som tigrar när de råkar på varandra!
Väldigt ilskna små varelser, trots sitt väna yttre. ohmy.gif
Jättefin bild, Wolfie. smile.gif
Unn
Stämmer det , vet inte var jag hörde det, att rödhaken är otroligt ilsken mot sina nära och kära och tillochmed kan döda en släkting?
Hemma hos mig har rödhakarna just idag(inbillar mig att det är samma vänner som är kvar från förra året) suttit i hagtornsträdet och kollat upp mina nyplanteringar wub.gif
Smekajsa
Ja visst är dom fina....
Imorse hade jag en "flock" bergfinkar vid fågelbordet
jag har aldrig sett sådana tidigare
det finns även stenknäck här (Örebro-trakten), också det en vacker fågel
men rödhaken är ändå rödhaken ...........
pepparmynta
Det sitter en Rödhake och sjunger utanför mitt fönster ibland, då stillnar man och lyssnar och njuter. Och de är ju så oskygga, så man kan ju verkligen få se sig mätt på dem även när man har förmånen att möta dem ute. wub.gif
belle
Jag håller med om att de är söta!!! Min favorit (bland flera), den har såå gulliga runda ögon. Såg också en bergfink för ett par dagar sen, inte ofta man ser den där jag bor iallafall. Staren fick jag syn på idag, vad fin den är smile.gif
yla
letade rätt på detta jag berättade en gång o tänkte att någon kanske inte sett
jag älskar dom små tuffa rödhakarna

jag hade en liten rödhake som höll på o byggde bo på torrdasset inomhus såklart just då jag skulle måla , jag tänkte att eftersom den inte hunnit göra mer så la jag ut hela boet o målade toa som jag tänkt hela alltet väggar o tak osv färgen va snabbtorkande o jag målade två lager o lille rödhaken la hela tiden nytt bomateriel i det hörn han tänkt sej
så när jag va klar o den fortsatte så la jag hans första bostart i en kartong i "hans" hörna o en sten så kartongen skulle ligga säkert o si nog gjorde han boet klart o ruvade fram sex små sötnosar i boet
Rödhaken stod tillomed ut med missommarfirandet då de va många som gick på muggen
varje gång vi gick dit så talade vi om att nu kommer jag in o de e ingen fara , då burrade den ned sej i boet o låg där mens man satt där
som tur va så va jag där den dagen som ungarna skulle flyga ut för de va en av dom som inte klarade att flyga över dörren i dörrspringan som vi fick öppna dörren åt
när dom va klara till hösten satte jag upp en list så vi skulle slippa rödhakar på muggen ,, inte för vår skull utan för deras egen
men dom kommer till torpet o "pratar" o jag blir så glad av dom
Ammi
Mmmm, fint... tyckte så mycket om hela din "dagbok" redan förra året.

Kram/ammi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon