malarmaster
19-07-2016, 11:57
I går 18/7 sprejades samtliga tavlor av en ny medlem med erbjudande av falska dokument o leg.
Jag kontaktade odla per mail och bad de rensa då det var en uppmaning till kriminell handling att erbjuda sådana dokument.
fick idag svar från odla och som synes är dessa inlägg raderade.
de har dessutom sparat IP-adress m.m för polisens räkning.
de tel.nr som angavs gick till Kamerun,ett känt tillhåll för ekonomisk brottslighet.
Hoppas att nu odla tar tag i forumet och åtminstone tillsätter en moderator för att stävja liknande försök i framtiden. Ulf
Huggorm
19-07-2016, 18:03
Jag rensade bort inläggen igår när jag såg dom. Jag har visserligen avsagt mig moderatoruppdraget men rena lagbrott kan jag gärna göra något åt ändå.
Men det är inte första gången denna person eller någon annan spammat forumet med annonser för falska leg, jag har rensat sånt förr.
segelbåt
19-07-2016, 18:16
Bra att du rensa Huggorm, fast det är inte olagligt att köpa eller inneha falska legitimationer. Det är bara brottsligt när du använder dom (urkundsförfalskning).
Aqvakul
19-07-2016, 20:11
CITAT (Huggorm @ 19-07-2016, 19:03)

Jag rensade bort inläggen igår när jag såg dom. Jag har visserligen avsagt mig moderatoruppdraget men rena lagbrott kan jag gärna göra något åt ändå.
Men det är inte första gången denna person eller någon annan spammat forumet med annonser för falska leg, jag har rensat sånt förr.
Mjärden
19-07-2016, 23:42
Jag är medlem i ett annat forum för sport och där har det i omgångar dykt upp "annonser" om falska leg. körkort. Det har dröjt några dagar, innan moderatorn har tagit bort dem.
Det gäller att ha god moral och aldrig öppna tråden utan ignorera dem hela tiden,
så att man inte riskerar att få in någon skit i datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.