|
Nu har jg tagit emot en jäkla massa skit från ett gäng idioter en hel vecka, jag klar detta för Odla.nu är bara ett tidsfördriv. Men tänk er lite för, det finns människor som tagit livet av sig efter blivit bombarderade med skit och spyor från sådana som er. Och ni kan aldrig riktigt säkert veta vilka som tar så illa vid sig. Tack för mig och hej! Gita
CITAT (Gita @ 25-07-2016, 19:16)  Nu har jg tagit emot en jäkla massa skit från ett gäng idioter en hel vecka, jag klar detta för Odla.nu är bara ett tidsfördriv. Men tänk er lite för, det finns människor som tagit livet av sig efter blivit bombarderade med skit och spyor från sådana som er. Och ni kan aldrig riktigt säkert veta vilka som tar så illa vid sig. Tack för mig och hej! Gita Men Gita den som ge sig i leken får leken tåla eller hur är det?
Så sades det till mig 2005-2006,men jag har förlåtit alla som var efter mig! Och sanningen är att jag skrev på tog för mycket så medlemmar blev störda och jag förstår dem mer än väl och idag är jag tacksam för att jag fick på nöten eftersom jag lärde mycket om man aviga sidor!
Tycker du att jag är en idiot?
*Stintan*
25-07-2016, 22:49
Det är dumt att skjuta sig själv i foten.
Natur liv
25-07-2016, 23:11
CITAT (Gita @ 25-07-2016, 19:16)  Nu har jg tagit emot en jäkla massa skit från ett gäng idioter en hel vecka, jag klar detta för Odla.nu är bara ett tidsfördriv. Ta inte ditt tidsfördriv för allvarligt. För oss andra odlingsintresserade är odling betydligt allvarligare.
CITAT (Natur liv @ 26-07-2016, 00:11)  Ta inte ditt tidsfördriv för allvarligt. För oss andra odlingsintresserade är odling betydligt allvarligare. Bra skrivet och idling är bra mycket roligare och man må bra av det!
Trampendal
25-07-2016, 23:56
CITAT (Gita @ 25-07-2016, 19:16)  Nu har jg tagit emot en jäkla massa skit från ett gäng idioter en hel vecka, jag klar detta för Odla.nu är bara ett tidsfördriv. Men tänk er lite för, det finns människor som tagit livet av sig efter blivit bombarderade med skit och spyor från sådana som er. Och ni kan aldrig riktigt säkert veta vilka som tar så illa vid sig. Tack för mig och hej! Gita Varför diskuterar du med idioter? Verkar korkat!
Gossen Ruda
26-07-2016, 06:08
CITAT (Trampendal @ 26-07-2016, 00:56)  Varför diskuterar du med idioter? Verkar korkat!  Håller med men Gita kanske trodde hon kunde vinna över alla andra? Jag fattar dock inte varför hon gick på som hon gjorde. Man att hon skulle vara utsatt för drev och annat? Jag kommer att tänka på gubben som var ute och körde på motorvägen. Då hörde han på radion att man varnade alla bilister för en person som körde åt fel på motorvägen. Gubben utbrast: EN! Det är ju mängder.  Det är det där med att inte se bjälken i det egna ögat.
Huggorm
26-07-2016, 19:08
Nog har det varit ett drev efter Gita länge, och mera intensivt den sista tiden. Man känner igen mobbningskulturen från skoltiden, gänget valde sitt offer och sedan fortsatt de till personen brutits ner eller de hittat någon roligare att ge sig på.
Aqvakul
26-07-2016, 19:12
CITAT (Huggorm @ 26-07-2016, 20:08)  Nog har det varit ett drev efter Gita länge, och mera intensivt den sista tiden. Man känner igen mobbningskulturen från skoltiden, gänget valde sitt offer och sedan fortsatt de till personen brutits ner eller de hittat någon roligare att ge sig på. Håller absolut inte med! Gita har själv hackat på alla hon kommit åt och till slut fick hon mothugg.
CITAT (Huggorm @ 26-07-2016, 20:08)  Nog har det varit ett drev efter Gita länge, och mera intensivt den sista tiden. Man känner igen mobbningskulturen från skoltiden, gänget valde sitt offer och sedan fortsatt de till personen brutits ner eller de hittat någon roligare att ge sig på. Jo visst är det så, med en stor skillnad jag låter mig inte brytas ner. Vi får väl se vad de hittar på framöver. Vem som klarar att bli föremål för skitkastande och spyor är omöjligt att för er att avgöra på ett internetforum så jag ber er tänka er lite för, det ni håller på med kan förr eller senare få väldigt allvarliga konsekvenser för någon som kanske mår dåligt. Den jag är mest besviken på och t.o.m känner förakt för är dock på Aqva, eftersom han är lärare borde arbeta mot mobbing i stället för att delta i dreven. Vad han personligen tycker om mig eller andra borde inte påverka hans omdöme. Övriga var väl ganska väntat och stort grattis Gunilla du lyckades ju. Gita
Gossen Ruda
26-07-2016, 19:46
Gita, du har ingen självkritik?
Anki på Öland
26-07-2016, 19:56
Finns väl ett passande ordspråk "som man ropar i skogen får man svar" som gäller oss alla....
Skyll nu inte bara på Gita då är ni ju bara löjliga!!!
CITAT (Gita @ 26-07-2016, 20:39)  Jo visst är det så, med en stor skillnad jag låter mig inte brytas ner. Vi får väl se vad de hittar på framöver.
Vem som klarar att bli föremål för skitkastande och spyor är omöjligt att för er att avgöra på ett internetforum så jag ber er tänka er lite för, det ni håller på med kan förr eller senare få väldigt allvarliga konsekvenser för någon som kanske mår dåligt.
Den jag är mest besviken på och t.o.m känner förakt för är dock på Aqva, eftersom han är lärare borde arbeta mot mobbing i stället för att delta i dreven. Vad han personligen tycker om mig eller andra borde inte påverka hans omdöme. Övriga var väl ganska väntat och stort grattis Gunilla du lyckades ju. Gita Det har tyvärr funnits många som har råkat illa ut här på småprat under de 11 åren som jag har varit medlem här! Men bara för att någon skriver elaka saker om en själv så behöver man inte gå till försvars och tro att man själv inte gjort nått själv! Alla behöver vi ta ansvar för det som vi skriver du,jag och alla andra! Jag undrar så över varför måste människor ta till spydigheter och elakheter i diskussioner? Vet inte alla att våra ord och beteenden berättar om hur vi är och hur vi blev behandlade som barn i våra barndomsfamiljer?!? Världen är full av olyckliga människor tyvärr:(
Mjärden
29-07-2016, 00:01
Problemet är att många sätter likhetstecken mellan åsikt och person. Om någon har en i ens egen uppfattning "idiotisk åsikt" så sätter man stämpeln "idiot" på personen och sen är cirkusen igång. Den som varit mest i kulregnet sista tiden är Gita, men även andra har fått ta emot en del kulor också.
Det är lätt att ligga i den bekväma allmänna åsiktskorridoren och hela tiden har de "rätta" åsikterna, men vågar man sig utanför och sticka ut med obekväma åsikter kan det börja blåsa rejält. Jag beundrar personer, som vågar sticka ut och komma med infallsvinklar som är allt annat än bekväma, det är av dem, som man lär sig.
Jag vill inte peka ut vilka, som ligger inom och utanför denna åsiktskorridor, men ni kan själva räkna ut vilka de är.
Viktigt att komma ihåg är att i många fall finns inte EN sanning, det som är rätt för en person, kan vara fel för en annan och tvärtom. Så om någon tycker helt olika mig, behöver jag inte hetsa upp mig och hugga direkt.
En svårighet med ett diskussionsforum är att man inte känner personerna så väl tex kan man ju trycka på en öm punkt utan att man vet om det. Men man kan ju alltid be om ursäkt, om man råkar skriva något som "tar hårt"
Ändå tycker jag att tonen mellan Stintan och Gita varit mer försonlig sista tiden, så allt är ju inte elände här på forumet.
Men kan vi anstränga oss att fokusera på SAK och inte på PERSON i fortsättningen är mycket vunnet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|