Full version: Pokémon galenskap!
silos
På gator och torg går märkliga zombie liknande människor stirrande på sina mobiler!
Och till och med bilister och cyklister har drabbats av samma galenskap!

Vad tycker ni om detta?
Själv tycker jag att det är är verkligen galenskap!
*Stintan*
Folket kommer ju ut och rör på sig iallafall, det är ju bra. Det är en fluga som jag tror går över ganska fort.
Bengalow
Ja, för oss som inte känner till det verkar det helt galet. Det är ett slags geocaching, vad jag förstår, fast imaginärt. Man letar efter något som inte finns...men människor går ofta omkring som zoombies ändå, med sina iPads och dylikt. Jag fattar inte att en telefon kan göra sådant intryck i folks liv, att dom inte ens törs stänga av den, och vara onåbara/i fred.
segelbåt
Jag har bekanta som spelar och jag måste säga att jag nog också gjort det om jag hade orkat gå några mil om dagen.

Spelet är riktigt underhållande och fantastiskt gjort i och med att det integrerar ens omgivning. Det kan dyka upp en pokemon när du sitter på toaletten eller när du är i tvättstugan.

Det är annat än pong och pacman som man spelade när jag var ung. Att det är en fluga som snart går över tror jag inte en sekund på. Detta är revolutionerande och ett helt nytt sätt att spela på. Spelarna får både en massa motion och träffar nya människor.

Synd bara att det inte fanns när jag var yngre...
Mjärden
Eftersom jag själv motionerar och vill att unga människor skall röra sig mer tycker jag detta med Pokemon Go är JÄTTEBRA ! Nu kommer de loss från sitt stillasittande med mobilen och gör något aktivt i stället. En annan fördel är att hela familjen kan komma ut och röra på sig i letandet efter pokemonfigurer. Sen tror jag att det är en inkörningsperiod, innan barnen lärt sig att även titta sig omkring och minska risken för olyckor.
Det enda jag undrar över (har aldrig spelat Pokemon) är om figurer och ägg blir förbrukade och om intresset svalnar, när de kommit upp i tillräckligt antal "levlar" (heter det så)
caprifol
Jag har inga synpunkter på spelet i sig, eftersom jag inte alls är insatt, MEN spelarna borde för sjutton vara inhägnade! Detta skrivet ca en timme efter att vi, tack vare makens blixtsnabba reaktion, undvikit att köra på en ung kvinna som var helt inne i en annan värld. Pokémon gissar jag. I och för sig ser man alltid rätt många som har sin koncentration på mobiler o plattor, men nu är det ju fler än tidigare! VI blev skakade, men hon verkade knappt märka hur nära ögat det var.
Aqvakul
CITAT (caprifol @ 02-08-2016, 14:38) *
Jag har inga synpunkter på spelet i sig, eftersom jag inte alls är insatt, MEN spelarna borde för sjutton vara inhägnade! Detta skrivet ca en timme efter att vi, tack vare makens blixtsnabba reaktion, undvikit att köra på en ung kvinna som var helt inne i en annan värld. Pokémon gissar jag. I och för sig ser man alltid rätt många som har sin koncentration på mobiler o plattor, men nu är det ju fler än tidigare! VI blev skakade, men hon verkade knappt märka hur nära ögat det var.

Precis! Det är är säkert bra med lite frisk luft och motion, men när de yrar omkring på gatorna... help.gif
Mjärden
Finns det någon kunnig i spelkonstruktion här, som kan svara på om det går att undvika att ha "stationer" på ställen, där det är risk för olyckor tex i stan eller vid trafikerade vägar ?
*Stintan*
Det tror jag inte går. Dom kan ju dyka upp precis var som helst figurerna men dom kan tydligen fångas på avstånd. Att man skulle få spelmakarna att undvika städer och vägar är säkert omöjligt. Telefonen vibrerar när man kommer i närheten av en figur så man måste inte gå och glo på mobilen hela tiden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon