TommyL
Hej.

Jag har några ställen i min gräsmatta där jag behöver så lite gräs. Tidigare har jag köpt något okänt frö och sått med men det har inte alls vart samma sort och det ser lite tokigt ut. Så nu hoppas jag att jag kan hitta rätt sort med er hjälp.

Bild på gräs som jag har och vill veta vilken sort det kan vara:

IMG_20160703_221121.JPG

Bild på gräs jag råkat sått som inte är rätt:

IMG_20160703_221132.JPG

Hoppas ni kan hjälpa till!

/T

sparvuggla
CITAT (TommyL @ 02-08-2016, 23:43) *
Hej.

Jag har några ställen i min gräsmatta där jag behöver så lite gräs. Tidigare har jag köpt något okänt frö och sått med men det har inte alls vart samma sort och det ser lite tokigt ut. Så nu hoppas jag att jag kan hitta rätt sort med er hjälp.

Bild på gräs som jag har och vill veta vilken sort det kan vara:

IMG_20160703_221121.JPG

Bild på gräs jag råkat sått som inte är rätt:

IMG_20160703_221132.JPG

Hoppas ni kan hjälpa till!

/T

Jag tror inte det går att avgöra, jag tycker bladen ser ut som på skogssäv (växer i blöta) men det kan vara vad som helst egentligen.
*Stintan*
Oftast är ju gräsfrö man köper en blandning av en massa olika sorters gräs. Finns massor med olika blandningar så det går nog inte att säga vad du har ursprungligen bara med hjälp av dina bilder. Lägger in en länk som kanske kan vara till hjälp. Om inte annat kan du ju bildgoogla på olika sorters gräs som är vanliga i gräsmattor. http://www.dinbyggare.se/grasfroet-vart-att-veta-om-grasfro/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon