CITAT (Mjärden @ 04-08-2016, 11:48)

Det är väl få som inte instämmer i det som författaren till artikeln i SvD skriver, fast Kuhnkes uttalande tror jag mer gjordes för att lugna ner människor, hon kan inte vara omedveten om vad som händer/kan hända i Sverige.
Sen tycker jag det är viktigt att hålla isär de olika grupper/personer som utför terrordåd, det ena förmildrar inte det andra varken det fasansfulla som Breivik gjorde eller det som kriminella MC-gäng utför.
Men de dåd som IS-terrorister utför skapar en rädsla hos folk och jag tror många tänker sig för både en och två gånger, innan de besöker platser med mycket folk dvs presumtiva sprängplatser. Skulle det utföras ett sprängdåd i Sverige med många döda och lemlästade människor tror jag det kommer att bli fler som stannar hemma av rädsla för att bli sprängda i luften.
Ja du har börjat skriva klokare inlägg senaste tiden, som är mer objektiva än förut.
Men ang. IS-terrorister, så är det så att IS tar på sig precis alla dåd, som dom inte har en aning om innan det hänt. Det är därför folk är mer rädda för IS, alla dåd gjorda av nån psykiskt störd dåre blir till deras fast dom inte är det.
Annars är ju IS snart besegrad verkar det som i rapporteringen. Deras enda kamp kommer att bli terrordåd av enskilda tokdårar, det går inte att hindra helt och hållet.