Full version: Mussäkert nät ?
rehn
Hej
Har problem med möss i min jordkällare, dom äter på mina rotfrukter.
Funderar på att bygga en mussäker bur.
Har hittat detta nät på nätet...smile.gif
https://www.velltra.se/produkt/jarntradduk-...-nr3-600mm-10m/
Maskstorlek 7,1 mm trådtjocklek 1mm. Räcker detta för att hålla mössen borta ?
Eller behöver jag ett tätare nät ?
Är det någon som har erfarenhet av detta nät ?
Tapio
Halaj!

Pratade med Anticimex för länge sen. De garanterar mussäkert om max hål 6 mm, och råttsäkert om max 12 mm.

//T
Huggorm
Men menas det då ett runt hål eller en springa? Jag har mycket svårt att se hur en mus skulle kunna fälla ihop skallben, skulderblad och höftben för att komma igenom ett så litet hål, men en springa skulle gå mycket lättare. Eller också är det tal om en unge, de första dagarna efter att de börjat gå på egna ben.
Tapio
Halaj!

Rimligtvis menade mannen 6 mm springa. Fast jag tycker att det känns otroligt att en fullvuxen mus skulle ta sig genom en sån liten springa. Men det var vad han sa iaf.

//T
Eva i Västerås
Elektrikern som ska hjälpa oss med installationer vid vår sommarstuga sa att möss lätt tar sig in i elcentraler via elrören! Dom är ju typ 14mm inuti, men fulla med eltrådar. Han har mängder av jobb med att rensa bort muslik från täta elcentraler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon