Full version: Oljud
Gossen Ruda
Det pratas ju om risken för tafsande på alla festivaler men jag har inte hört nånting om den större risken för hörselskador. Wayoutwest har startat och jag hör dunket till Landvetter, det är 2 mil.
Huggorm
Finns det inte regler för maximal ljudstyrka? Jag tycker mig ha sett någon gräns för tillåten decibel, men jag minns inte nivån. Men det har kanske bara gällt något specifikt tillfälle.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 12-08-2016, 18:15) *
Det pratas ju om risken för tafsande på alla festivaler men jag har inte hört nånting om den större risken för hörselskador. Wayoutwest har startat och jag hör dunket till Landvetter, det är 2 mil.

ruda tror du inte att det bara var någon som hade fest i landvetter?

vi hör ingenting hemma och det är närmare
Gossen Ruda
Nej, ingen fest vad jag vet. Nu låg vinden på dessutom vilket säkert hjälpte till. Jag har hört andra konserter förut.
Jubbe063
CITAT (Huggorm @ 12-08-2016, 19:27) *
Finns det inte regler för maximal ljudstyrka? Jag tycker mig ha sett någon gräns för tillåten decibel, men jag minns inte nivån. Men det har kanske bara gällt något specifikt tillfälle.

Jo, det finns gränsvärden för festivaler. Sen hur väl dessa följs varierar ju.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon